To so jasni znaki, da se evropski avtomobilski trg postavlja na noge!

Pričakovanja nemških avtomobilskih proizvajalcev in njihovih dobaviteljev so se maja precej izboljšala, v najnovejši raziskavi ugotavlja münchenski inštitut za gospodarske raziskave Ifo. Kazalnik pričakovanj za celotno nemško avtomobilsko industrijo je z aprilskih -20,5 točke dvignil na 38 točk.

To so jasni znaki, da se evropski avtomobilski trg postavlja na noge! (foto: Profimedia) Profimedia
5. 6. 2022

"Avtomobilski proizvajalci še naprej dosegajo visoke prodajne cene in pričakujejo le še minimalne omejitve zaradi razmer v Ukrajini," je pojasnil direktor centra Ifa za industrijsko organizacijo in nove tehnologije Oliver Falck.

Indeks, ki meri cenovna pričakovanja, se je nekoliko zmanjšal, a ostaja visoko. Maja je znašal 82,6 točke, aprila pa 86,1 točke.

Proizvajalci avtomobilov so obenem pozitivno razpoloženi glede trenutnih poslovnih razmer. Kazalnik se je z aprilskih 11,9 povzpel na 17,5 točke. Prav tako so še naprej ocenjevali svoje stanje naročil kot odlično. Vendar so se zaloge v primerjavi s prejšnjim mesecem nekoliko zmanjšale.

"Kljub stalnemu pomanjkanju izdelkov za vmesno rabo si proizvajalci prizadevajo povečati proizvodnjo," je dejal Falck. Kazalnik proizvodnih pričakovanj je ostal na solidni ravni pri 41 točkah.

Preberite še: Dieselgate: je končno nastopil čas pravice tudi za evropske kupce?

Tudi dobavitelji avtomobilske industrije so poročali, da je bil maja njihov poslovni položaj nekoliko boljši. Čeprav so se poslovna pričakovanja izboljšala, je ta kazalnik ostal negativen in je znašal -17,9 točke.

"Dobavitelji se soočajo z višjimi nabavnimi cenami in upajo, da jih bodo lahko dodali k prodajnim cenam," je pojasnil Falck. Njihov kazalnik cenovnih pričakovanj je ostal visok in je znašal 62,7 točke.

Na nemško avtomobilsko industrijo so sicer močno vplivale stroge omejitve, ki so jih na kitajskem zaradi širjenja koronavirusa uvedle oblasti. Približno eno od dveh podjetij, ki jih je prizadelo pomanjkanje materiala, je poročalo, da so omejitve na Kitajskem razmere še poslabšale, v ločeni raziskavi ugotavljajo na Ifu.

"Najbolj so bile prizadete panoge, kot so avtomobilska in kemična industrija, proizvajalci strojev in opreme ter električne opreme, ki so tesno povezani s kitajskim gospodarstvom," je izpostavila direktorica centra za mednarodno ekonomijo pri Ifu Lisandra Flach.

Anketirana podjetja so najpogosteje omenjala pomanjkanje surovin, kot so kemikalije, elektronske komponente in plastika. Odstotek prizadetih podjetij je najvišji v avtomobilski industriji, in sicer 82,6 odstotka, vendar so močno prizadete skoraj vse ključne panoge.

"Kitajska je največja nemška trgovinska partnerica z blagom: leta 2021 je Kitajska predstavljala 9,5 odstotka nemške blagovne menjave. Rezultati nedavne raziskave inštituta Ifo kažejo, da se 46 odstotkov proizvodnih podjetij zanaša na surovine iz Kitajske," je še dejala Flach.