Tomaž Porekar: Volkswagnov up

Vse kaže, da bo letošnje leto Volkswagnovo. Ne le da se je znamka že lani uvrstila med najuspešnejše, enako velja tudi za celotno skupino VW.

13. 2. 2012

A poglejmo tokrat le znamko. Potem ko so v večini drugih evropskih držav v prvih dneh novega leta začeli prodajati novega Volkswagna Upa, so tu še tudi pravkar novi Beetle pa prenovljeni CC (prej Passat CC) in Passsatova štirikolesno gnana 'cross' različica.

Družina Up se bo v prihodnjih mesecih še povečevala, a celoten Volkswagnov letošnji utrip je usmerjen na september in oktober, ko bo v javnost in na trg prispel novi Golf. Ta pa je v že dosedanji različici v Evropi gladko osvojil prvo mesto. Če bi brhki statistiki skupaj sešteli jabolka in hruške, kot so storili pri svetovnem štetju Toyotine Corolle in Aurisa, bi Volkswagen tudi v svetovnem merilu imel model na vrhu, saj so Golfov in Jett skupaj lani prodali kar 1,3 milijona.

Nekaj podobnega se v zadnjih dveh mesecih dogaja tudi na slovenskem trgu. Volkswagen še nikoli v dveh zaporednih mesecih ni premagal Renaulta, zdaj pa se je tako v decembru lani kot v januarju letos stvar spremenila. Z neverjetno  januarsko rastjo (29 odstotkov več) in Renaultovim padcem (minus 30 odstotkov) Volkswagen tudi v Sloveniji spreminja paradigmo. Seveda nihče ne more zagotoviti, da bodo te nove slovenske razmere trajale vse leto. Navsezadnje je tukaj tudi Twingo, ki bo Renaultu v prihodnjih mesecih gotovo prinesel več kupcev, pa tudi prenovljena kombinacija Scénica in Grand Scénica je pred vrati.

Vsekakor pa je Volkswagen spremenil svoj prodajni pristop že s tem, ker zdaj prav nobenega avtomobilskega razreda ne zanemarja več. Tu torej vskoči Up. Do zdaj je za mini Volkswagne veljalo, da se s cenami ne morejo kosati s tekmeci, s prihodom Upa (v Sloveniji bo na prodaj od 28. tega meseca) pa se razmerja podirajo. Najcenejši Up za 8.280 evrov (s povsem spodobno opremo) bo tekmecem zagotovo mešal štrene.

Še bolj pa se zdi, da bo Volkswagnova prodajna strategija 'vžgala' pri bolje opremljenih različicah. Cena skoraj najbogateje opremljenega Upa, ko  smo ga lahko preizkusili na našem testu, je sicer slabih 11.000 evrov, a zanjo res dobiš veliko pa še zelo 'kul' je videti. Zdi se, da bo Upov nastop odprl nove možnosti v razredu mini avtomobilov, do katerih smo bili Slovenci do zdaj dokaj brezbrižni. Se bo s kombinacijo dobre ponudbe in kriznih časov stvar spremenila?

Tomaž Porekar