Evropska unija je pred nedavnim sprejela kontroverzno pravilo, ki omogoča, da bodo smeli voziti tovornjake že zelo mladi vozniki.
V skladu z novim pravilom bodo smeli tovorna vozila voziti že 17-letniki, če jih bo nadziral izkušen voznik. Po 18. letu bodo lahko vozili samostojno, brez nadzora.
Predlog, ki je del širših prizadevanj za reševanje vse večjega pomanjkanja voznikov v Evropi, je bil deležen kritik številnih strokovnjakov, ki se bojijo, da bo znižanje starosti voznikov vplivalo na varnost v cestnem prometu.
Strokovnjaki namreč opozarjajo, da mladi, stari komaj 17 let, niso nujno dovolj zreli za spopadanje z izzivi, ki jih prinaša vožnja težkih vozil. Za varno udeležbo v prometu je potrebno več kot samo tehnično znanje. Presoja, ki temelji na izkušnjah, naj bi bila bistvena za varnost, zlasti v zapletenem in nepredvidljivem prometu.
Namesto znižanja starostne meje, so strokovnjaki predlagali druge ukrepe, ki bi privabili nove odrasle in izkušene voznike. To bi lahko delodajalci dosegli z boljšimi delovnimi pogoji, ki vključujejo višjo plačo in varnejše okolje, prav ti isti ukrepi pa bi tudi pomagali zadržati obstoječe kvalificirane voznike. Obenem poudarjajo potrebo po bolj prilagodljivem delovnem času in boljšem usposabljanju, da bi bili vozniki bolje opremljeni za delo.
Novo na Metroplay: Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec