Toyota bo v prihodnjih letih izvedla korenito prenovo na področju pogonskih sklopov za osebne avtomobile. Prihodnje leto bodo v svoje modele vgradili prve izmed novih motorjev, menjalnikov in hibridnih pogonov, ki bodo do leta 2021 poganjali večino Toyot in Lexusov.
Osnova za prihodnje modele bo Toyotina nova globalna arhitektura TNGA, na kateri že sloni Toyota Prius, po zaslugi bolj kompleksnih prem in trdne konstrukcije pa pripomore k izboljšanim voznim lastnostim in udobju avtomobilov. Do leta 2021 bodo tako predstavili 17 različic devetih motorjev, med katerimi bo tudi pravkar predstavljeni 2,5-litrski motor, 10 različic štirih menjalnikov, med katerimi bo tudi novi menjalnik CVT, in 10 različic pestih hibridnih sklopov.
Novo linijo motorjev na notranje izgorevanje bodo imenovali "Dynamic Force Engines". Da bi čim bolj izkoristili njihove potenciale, so popolnoma predrugačili njihovo strukturo. Uporabili so tehnologijo hitrega izgorevanja gorivne zmesi in variabilne sisteme krmiljenja. Imeli bodo tudi večjo toplotno učinkovitost, ki je predvsem posledica zmanjšanja toplotnih izgub v povezavi z izpušnimi in hladilnimi sistemi in gibanjem mehanskih delov. Novi 2,5-litrski motor se bo pohvalil z največjo toplotno učinkovitostjo doslej, ki bo dosegala 40 odstotkov v konvencionalnem pogonskem sklopu, v hibridnem pa celo 41 odstotno. Po zaslugi pikolovskega nadzora nad izgorevanjem gorivne zmesi je tudi zelo odziven in pri vseh vrtljajih razvija visok navor.
Razvili so tudi nova samodejna menjalnika, 8-stopenjski Direct Shift-8AT in 10-stopenjski Direct Shift-10AT, pri katerem so na različne načine zmanjšali izgube energije in jima povečali učinkovitost. Zobnike so izbrusili tako, da menjavanje prestav poteka s čim manj trenja, z izboljšanjem materialov v sklopki pa so izgube trenja v primerjavi s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom zmanjšali kar za 50 odstotkov. Menjalnika sta tudi razmeroma lahka, z nizkim težiščem pa pripomoreta tudi k izboljšanju stabilnosti avtomobila.
V okviru prenove bodo, podobno kot pri pogonskem sklopu novega Priusa, izpopolnili tudi hibridni pogon z 2,5-litrskim motorjem v središču Multistage THS II za avtomobile z zadnjim pogonom. Izboljšali so tudi pogonski sklop za priključno hibridne avtomobile, pri katerem elektromotor veliko bolj sodeluje v sami vožnji, litij-ionska baterija s povečano kapaciteto, pa električni doseg povečuje na 60 kilometrov in več.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?