Toyota je na Japonskem predstavila drzno vizijo prihodnosti svojega prestižnega modela Century, ki bo po novem postal samostojna znamka – in to nad Lexusom. S tem želi japonski velikan stopiti v svet ultra-luksuznih vozil, kjer danes kraljujejo Rolls-Royce, Bentley in Maybach.
Toyota Century je že desetletja znan kot japonski odgovor na Rolls-Royce. Od svoje prve predstavitve leta 1967 je bil namenjen predvsem vladnim uradnikom in poslovnim elitam, zdaj pa želi znamka stopiti iz sence in zablesteti v novi luči.
Predsednik družbe Akio Toyoda je ob napovedi poudaril, da bo Century “nekaj nad Lexusom in Toyoto”. »Ko gremo v višji razred, potrebujemo nekaj nad obema – in to je Century,« je dodal.
Drzen koncept coupeja za novo dobo
Toyota je ob razkritju napovedala ognjeno oranžni koncept Century Coupe, ki naj bi javno premiero doživel konec oktobra na salonu Japan Mobility Show v Tokiu. Gre za popoln odmik od tradicionalne limuzinske elegance – dvovratni koncept je nizek, širok in izrazito športno oblikovan.
Zadek spominja na Bentley Continental GT, sprednji del pa odlikujejo štiri LED-luči v vzorcu igralne kocke in masivna zaprta maska, kar bi lahko nakazovalo na električni pogon. Med zanimivimi detajli je tudi drsna vrata, ki se odpirajo podobno kot pri enoprostorcih.
Toyoda, znan kot navdušen voznik, je ob razkritju priznal, da si je želel Century, ki ga bo lahko vozil sam: »Ko so delali Century SUV, sem jih prosil, naj razmislijo o različici, v kateri bom lahko užival za volanom – in to je postalo novi Century.«
Nova hierarhija znamk
Toyota bo po novem razdelila svoj portfelj tako, da bo Century predstavljal vrh ponudbe, Lexus bo ohranil vlogo prestižne športne znamke, medtem ko bo Toyota ostala glavni nosilec množične mobilnosti.
Simon Humphries, glavni direktor za znamčenje pri Toyoti, je dejal: »Century bo na samem vrhu. Lexus bo tako lahko svobodnejši pri iskanju novih oblik in tehnologij, medtem ko bo Century ostal sinonim za najvišjo stopnjo luksuza, kakovosti in ročne izdelave.«
SUV in limuzina že na trgu, coupe še v zraku
Znamka Century danes ponuja limuzino in SUV, ki je bil predstavljen leta 2023. SUV uporablja 3,5-litrski hibridni pogon V6 in na Japonskem stane približno 25 milijonov jenov (okoli 164.000 evrov). Čeprav je cena precej nižja od evropskih tekmecev, Toyota obljublja enako raven udobja, tišine in pozornosti do detajlov.
Pri coupeju pa še ni jasno, ali bo koncept doživel serijsko proizvodnjo. Toyota za zdaj govori o “one of one” projektu – kar lahko pomeni bodisi enkraten prototip bodisi simbol ekskluzivnosti, ki ga želi znamka ohraniti.
Nova era za japonski prestiž
Century bo po novem nastopal kot samostojna znamka s svojim logotipom feniksa, Toyota pa želi z njo ustvariti jasno razliko med svojimi tremi znamkami. Po besedah predstavnika znamke Jean-Yvesa Jaulta želijo “jasno opredeliti značaj Toyote, Lexusa in Centuryja ter nagovoriti različne vrste kupcev in njihove potrebe”.
Če bo coupe prešel v serijsko proizvodnjo, bi lahko pomenil začetek nove dobe za japonski luksuz – takšne, kjer tradicionalna eleganca sreča užitek v vožnji. Century, nekoč simbol diskretnega razkošja na zadnjih sedežih, zdaj postaja avtomobil, v katerem bo užival tudi voznik sam.
Novo na Metroplay: Tina Deu: “V Centru Rog na vsakem koraku srečaš zanimive ljudi!”