V dobrih treh letih je Toyotin model GR Yaris postal sinonim vozne zabave in užitka v kompaktni obliki. Zdaj so pri Toyota Gazoo Racingu pripravili temeljito osvežitev in mu dodali še element, ki je v nasprotju s dirkaškim poslanstvom! S tem GR Yaris ostaja del redne ponudbe ...
Toyota GR Yaris je poseben športni avtomobil in po dolgem času prva prava homologacijska reli specialka. Pri Toyota Gazoo Racing (Toyotin športni oddelek) so ga razvili sami s pomočjo podjetja Tommi Makinen Racing (TMR), ki vodi program Toyote v WRC.
Ker izključno štirivratni Yaris za tovrsten avtomobil seveda ni prišel v poštev, so se pri Toyoti z gorečo podporo Akia Toyode (predsednika uprave, zdaj šefa nazornikov) odločili, da naredijo prirejen trivratni avtomobil, ki je primeren za vsakodnevno uporabo in bo obenem osnova za homologacijski model novega dirkalnika v prvenstvu. Uporabili so prednji del platforme GA-B, zadnji del pa je del platforme za srednje velike modele GA-C. GR Yaris je hitro navdušil medije in kupce. V Evropi so jih v treh letih prodali že 18.000.
Temeljita prenova - tudi z novim menjalnikom
Po treh letih in pol so že pripravili prenovo - in to temeljito. Velika novost je seveda osemstopenjski samodejni menjalnik, doslej je bil na voljo izključno šeststopenjski ročni. Novemu kompaktnemu menjalniku pravijo Direct Automatic Transmission in so ga razvili iz precej običajnega samodejnega menjalnika s pretvornikom navora, testirali pa tudi že v japonskem reli prvenstvu.
V samodejnem načinu sistem menjave ne prilagaja le s podatki iz avtomobila, pač pa tudi s spremljanjem načina voznikovega dela s plinom in zavoro. Tudi prek samodejnega menjalnika se moč sicer na cesto prenaša prek elektronsko upravljanega štirikolesnega pogona (po novem trije načini delovanja prenosa), z njim pa je GR Yaris težji za 20 kilogramov (1300 kilogramov).
Trivaljnik po novem še močnješi
Posodobili so sicer tudi 1,6-litrski prisilno polnjeni trivaljnik. Novi, lažji bati, zmogljivejši vbrizg goriva, natančnejši senzorji za pretok zraka in trivaljnik sedaj zmore 206 kW oziroma 280 konjskih moči in 360 Nm največjega navora. Še posebej s samodejnim menjalnikom bo GR Yaris sedaj tudi občutno hitrejši avtomobil, čeprav tovrstnih podatkov še niso izdali.
Pri Toyoti omenjajo celo konstrukcijske izboljšave, posledično pa boljšo odzivnost in povratne občutke krmiljenja. Prenovljeni Yaris ima 13 odstotkov več točkovnih zvarov in 24 odstotkov več lepila za tesno spajanje karoserijskih delov. Glede na povratne informacije dirkačev so se lotili tudi nastavitev podvozja, ki sicer z izjemo robustnejšega vpetja sprednjih blažilcev ostaja pretežno enako - MacPherson spredaj in dvojna trikotna vodila zadaj.
Nekaj (pomembnih) sprememb tudi v notranjosti
Kje iskati oblikovne spremembe? Novi odbijač spredaj, zadaj pa spremenjene luči, ki jih povezuje nov svetlobni trak. V notranjosti pa nova, temeljito preoblikovana armaturna plošča (po vzoru reli dirkalnikov), ki je sedaj obrnjena bolj proti vozniku, nova je tudi voznikova digitalna instrumentalna plošča. Nekatera stikala so postavljena tako, da jih je lažje doseči z dirkaškim varnostnim pasom. Zanimivo je tudi sedež 2,5 centimetrov nižji kot prej.
V Evropo prihaja tudi izrazito dirkaško osredotočena različica "Circuit".
Preberite še: Katero znamko vozijo najbolj agresivni vozniki?
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Tilen Artač
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del