Toyota GR Yaris velja za enega bolj priljubljenih »hot hatchev«, po posodbitvi pa je sedaj dobil še dve posebni različici, ki sovpadata z začetkom sezone svetovnega prvenstva v reliju.
Pred približno enim letom je Toyota na avtomobilskem salonu v Tokiyu napovedala dve posebni različici GR Yarisa, ki sta nastali v sodelovanju z zadnjima dvema svetovnima prvakoma v reliju, Sebastienom Ogierjem (2020, 2021) in Kallejem Rovanpero (2022, 2023).
Posebni različici sta opremljeni z voznima načinoma »Track« in »Gravel«, katerih nastavitve pa so prilagojene osebnim preferencam obeh voznikov. Oba avtomobila sta bila želja predsednika Toyote, Akia Toyode, ki ga v dirkaškem svetu poznajo tudi pod vzdevkom Morizo.
Različica Sebastien Ogier
In prav Morizo je eden od načinov upravljanja štiri kolesnega pogona v Ogierjevi različici. Akio Toyoda je želel nastavitve, ki omogočajo maksimalen izkoristek pri pospeševanju in zaviranju, medtem ko je v programu »Seb« navor razporejen pretežno na zadnjo os, kar naredi zadek GR Yarisa precej bolj igriv.
Ogierjeva različica je sicer odeta v posebno mat sivo barvo in stoji na 18 palčnih BBS platiščih. Na avtu ne manjka niti francoska zastava ter oznake, ki jasno kažejo za kako posebno različico gre. Podobno je tudi v notranjosti, kjer so na sovoznikovo stran armaturne plošče namestili ploščico s seznamom Ogierjevih WRC zmag.
Različica Kalle Rovanperä
Že na prvi pogled gre za precej drugačen avto, ki na nek način kaže tudi starostno razliko med obema voznikoma. Če je Ogierjev Yaris precej bolj zadržan in manj vpadljiv, pa Rovanperin izstopa že na daleč. Barvna zasnova je povzeta po čeladi Kalleja Rovanpere, prav tako stoji na 18 palčnih BBS platiščih, zadnji spojler pa je odstranjljiv.
»Donut« in »Kalle« sta načina vožnje, ki sta na voljo v tej omejeni različici. Prvi že sam po sebi pojasnjuje, da je navor usmerjen na zadnji kolesni par in omogoča drsenje, vrtenje in podobne »akrobacije«. V načinu Kalle sta sprednji in zadnji diferencial nastavljena tako, da ob vstopu v ovinek zadek zdrsne, hkrati pa sprednji kolesni par vleče avto naprej.
Toyota bo izdelala skupaj 200 avtomobilov, 100 vsake različice. Ali bo kakšen na voljo tudi v Sloveniji in predvsem kakšna bo cena, pa v tem trenutku še ni povsem jasno.
Je pa zanimivo, da sta avtomobila, ki sta bila predstavljena prvi dan relija Monte Carlo, narejena na osnovi Toyote GR Yaris pred posodobitvijo, ki jo je priljubljen mali dirkalnik dobil pred kratkim. Tako sta tudi vizualno nekoliko drugačna od avtomobilov, ki bodo na ceste zapeljali letos. Kljub temu pa to najbrž nobenega od kupcev posebnih različic ne bo preveč motilo.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"