Zgodba Toyote Prius je stara že 25 let, ko je takrat s prvo generacijo Toyota orala ledino. Od klasičnega hibrida je od generacije do generacije postala priključni hibrid, s spodobnim, električnim dometom in precej spremenjenim konceptom.
Zadnja generacija je namreč zasnovana drugače. Če je bila pred tem vedno v ospredju učinkovitost, so tokrat oblikovalci dobili bolj proste roke in Prius je prvič postal nekakšen štirivratni kupe. Vrh strehe je nižji in pomaknjen občutno bolj nazaj od predhodnika, kar daje avtu precej bolj športen videz. Kljub temu (tudi brez napisov) ne skriva, da gre za Toyoto, z malo domišljije pa se hitro prepozna tudi dejstvo, da gre za naslednjega Priusa, saj je zadek ostal prepoznavno visok.
Bolj kot videz je bila pri Priusu vedno v ospredju tehnika. Ta je glede na predhodnika napredovala praktično v vseh pogledih. Že sam pogled na moč pogonskega sklopa da vedeti, da je bil pristop precej drugačen, saj je avto za celih 74 kilovatov (100 KM) močnejši od prejšnje »priključne« generacije. Tudi bencinski del hibridnega sistema je večji.
Tokrat so za »konvencionalni« del pogona uporabili dvolitrski, atmosferski, bencinski motor, ki sam po sebi zmore 112 kilovatov (152 KM), električni pa je še za osem kilovatov močnejši. Sistemska moč znaša 164 kilovatov (220 KM). Prius je tako pridobil tudi na športnosti, čemur pa sledi še podvozje, saj v novi generaciji dopušča precej več dinamike.
Nova platforma omogoča priklopnemu Priusu tudi namestitev baterije pod zadnjo klop, s čimer so sprostili prostor v prtljažniku, ki je za 33 litrov večji. Povsem spremenjeno je tudi voznikovo delovno okolje. Instrumentna plošča je digitalna in majhna, postavljena nad volanski obroč ter potisnjena naprej. S tem so obšli opcijski, projicirni zaslon, ki tako niti ni potreben.
Redko se zgodi, da je električni domet hibridnega avtomobila odvisen od paketa opreme, a pri Priusu dejansko je. Tovarna navaja namreč dva podatka, 86 in 72 kilometrov. Prvega Prius doseže s 17-palčnimi kolesi, drugega pa z 19-palčnimi. In kakšno zvezo ima oprema?
Vse. 17-palčna platišča najdemo namreč zgolj v osnovni opremi, imenovani elegant, medtem ko sta executive in premium na voljo z 19-palčnimi kolesi. Že v osnovi je Prius opremljen z vsemi varnostnimi sistemi, bi-led žarometi in toplotno črpalko, pri executive dobi še opcijsko, a brezplačno panoramsko streho ter matrične žaromete, medtem ko v paketu premium streha postane solarna, avto dobi 360-stopinjski sistem kamer ter ogrevanje vseh in hlajenje sprednjih sedežev.
Od začetka elektrifikacije leta 1997 je Toyota prodala 23 milijonov hibridnih avtomobilov, pri čemer predstavlja Prius skoraj petino vseh prodanih. Po slovenskih cestah se vozi okoli 500 Priusov, pričakujejo pa, da se jim bo letos pridružilo še 20 novih, medtem ko naj bi jih prihodnje leto skupaj prodali 50.
Preberite še: Mercedes-Benz razreda E že v salonih
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor