Premiera: Mercedes Benz Sprinter tretje generacije, prilagojen za uporabo v flotah

6. 2. 2018
Deli

Dizelsko gnani različici se bo naslednje leto pridružila še električna, prvič v zgodovini bo opremljen tudi s pogonom na sprednji kolesni par.

»Božičnih daril vam ne dostavi Božiček, pač pa Mercedes Benz Sprinter.« S temi besedami je prvi mož Mercedes Benza, Dieter Zetsche začel današnjo predstavitev novega Sprinterja, ki se je odvijala v Duisburgu. Gre namreč za eno izmed najbolje prodajanih kombiniranih vozil, ki je v dveh generacijah in 23 letih na ceste zapeljal v več kot 3,5 milijona primerkih. Po dvanajstih letih od predstavitve druge pa je sedaj napočil čas za predstavitev nove, tretje generacije.

Nova generacija Sprinterja naj bi bila po besedah odgovornih pri Mercedesu v primerjavi s prejšnjo predvsem bolj učinkovita. Zaradi omogočenega dostopa do spleta bo nadzor nad vozili olajšan upravljalcem flot, ki bodo v vsakem trenutku poznali lokacijo svojih vozil, hkrati pa bodo voznikom lahko sporočali potrebne informacije o dostavi. Sprinter bo za razredom A šele drugi Mercedes z vključenim informacijsko-zabavnim sistemom Mercedes Benz User Experience (MBUX). Le-ta se bo po zaslugi umetne inteligence samostojno učil voznikovih navad in gest, hkrati pa ga bo mogoče brezžično nadgraditi s tovarniškimi posodobitvami.

Če smo bili do sedaj vajeni, da je imel Sprinter – se je z novo generacijo ločil od Volkswagnovega Crafterja – pogon speljan na zadnji kolesni par (proti doplačilu pa so mu lahko namestili tudi štirikolesni pogon), so mu pri Mercedesu sedaj še nekoliko povečali uporabnost, saj bo v osnovi opremljen s pogonom na sprednji osi. Ta rešitev je na eni strani znižala težo vozila, ki bo imelo tako lahko do 50 kilogramov večjo nosilnost, na drugi pa olajšali delo snovalcem vedno bolj priljubljenih integriranih avtodomov.

Še več udobja za potnike v zadnjih vrstah

Tretja sfera, ki so ji pri nemškem podjetju posvetili veliko pozornost se nanaša na udobje potnikov v drugi, tretji in četrti vrsti sedežev. Namenili so jim namreč kar nekaj dodatkov, ko so polnilnice za pametne telefone, USB reže, držala za kavne skodelice, za dostop do svetovnega spleta pa bo vozilo mogoče opremiti z dostopno točko.

Novinec naj bi na ceste zapeljal mesec junija, ob upoštevanju dodatne opreme, pogonskih sklopov in vseh karoserijskih različic pa bo na voljo v 1.700 različnih kombinacijah. Cene vozil se bodo v Nemčiji pričele pri 19.900 evrih (brez DDV), kolikor bo stala osnovna tovorna različica. Leta 2019 bo običajni različici sledila še električna izvedba, poimenovana eSprinter.

Jure Šujica
Foto: Daimler