Tu je najbolj pričakovani BMW M! Da, ima šeststopenjski ROČNI menjalnik!

Med vozili SUV in ekskluzivnimi modeli se je ob petdesetletnici BMW M končno pojavil tisti, ki smo ga tradicionalni ljubitelji znamke najbolj pričakovali - BMW M2.

Tu je najbolj pričakovani BMW M! Da, ima šeststopenjski ROČNI menjalnik! (foto: BMW) BMW
12. 10. 2022

Najmanjši M je pač tisti, ki večjim novim meram navkljub (4,58 metra dolžine) ostaja najmanjši M z najpristnejšo pogonsko konfiguracijo. Torej trilitrski šestvaljnik spredaj, pogon zadaj, vmes pa šeststopenjski ročni menjalnik. Tudi pri M2 so sedaj sicer obrnili zadeve - serijski je pravzaprav osemstopenjski samodejni menjalnik M Steptronic, ročni pa ostaja opcijski.

Novi kupe serije 2 je - kot večja brata serij 3 in 4 - narejen na prilagodljivi platformi CLAR, M240i ima na primer enak pogonski sklop kot M340i in M440i. Tudi M2 ima sedaj motor (S58), ki je v osnovi enak tistemu v M3/M4, ampak z nekoliko manj moči na račun turbopuhal, ki dosegata nekoliko manjši pritisk. Zmore pa 338 kW oziroma 460 konjskih moči ter 550 Nm največjega navora, kar je še vedno več tudi od M2 Competition prejšnje generacije. Mimogrede, o različici Competition vsaj za zdaj ni govora.

Preberite test BMW M240i xDrive

Do 100 km/h pospeši v 4,1 sekunde - s samodejnim menjalnikom, z ročnim menjalnikom je počasnejši za dve desetinki. Morebitne prihajajoče različice Competition in CS se bodo ta čas torej zagotovo spustile pod štiri sekunde. Zanimivo pa tudi M240i, ki ima serijski samodejni menjalnik in štirikolesni pogon isti pospešek opravi v 4,3 sekunde. A pri M2 seveda ne gre le za pospeške.

Konstrukcija je ojačana s prečno povezavo vzmetnih rok in dodatnimi ojačitvami pod motorjem, podvozje je pretežno narejeno iz aluminija, tako vzmetenje z dvema končnikoma spredaj in večtočkovno vpetje zadaj pa imata specifično geometrijo. Elektronsko prilagodljivo blaženje je serijsko, zavorni diski spredaj merijo 380 milimetrov (zadaj 370), serijsko pa je obut v Michelinove pnevmatike PS 4S. Novi kupe serije 2 ni lahek avto, tudi M2 pa zaradi vsega naštetega tehta že precej zajetnih 1725 kilogramov (1700 z ročnim menjalnikom), kar je teritorij M4. Najučinkovitejša shujševalna kura so karbonski M sedeži, s katerimi izgubi kar 54 kilogramov.

Sicer pa boste M2 na cesti brez težav prepoznali. Ne le, da ima občutno mišičasto podobo z napihnjenimi blatniki in odbijači, ampak je tudi izrazito širši (48 mm v primerjavi z običajno serijo 2), BMW pa mu je namenil tudi drugačen izraz z novimi lučmi in bolj oglato oblikovanimi (ter seveda večjimi) ledvičkami. Pa potem štirje okrogli zaključki izpušnih cevi zadaj z difuzorjem.

V notranjosti opazim kar nekoliko nenavadno kombinacijo športnih dodatkov M z dvema zaslonoma v enotnem ukrivljenem ohišju, ki je še posebej nenavadno videti v različici z ročnim menjalnikom in ne deluje prav nič športno - v takšnem M2 potrebujem samo dva analogna števca. V nasprotju z M3 in M4 pa so se tokrat očitno izognili tistim najbolj divjim barvnim kombinacijam.