Tudi aktivno

29. 2. 2008
Deli

Za delo med zadaj gnanima kolesoma pri pogonu Quattro so pri Audiju razvili nov diferencial, ki se precej razlikuje od klasičnega pa tudi od diferenciala z omejenim zdrsom (LSD).

Na vsaki odgonski gredi je po ena večploščna sklopka v oljni kopeli, pred njo pa dodaten zobniški prenos z dvema sončnima zobnikoma in enim notranjim zobnikom. Koliko navora se bo preneslo na posamezno kolo, je torej odvisno od stanja posamezne sklopke, v skrajnem primeru pa je lahko gnano tudi samo eno kolo na zadnji osi. Stanje sklopke (ki neposredno pomeni količino prenesenega navora) uravnava elektrohidravlični sistem, ki ga seveda nadzira elektronika ob pomoči podatkov (zasuk volanskega obroča, hitrost vsakega kolesa posebej, bočni pospešek, vrednost pospeška okrog navpične osi ter potrebni motorni podatki) s tipal.

Kadar avtomobil v ovinek pospešuje, se prednji del avtomobila dvigne in s tem povzroči podkrmiljenje. Tu nastopi nova tehnika, ki to zazna ter prenese več navora na zadnje zunanje kolo. S stališča vozne dinamike torej zadeva deluje kot narobe obrnjeni ESP, rezultat pa je izničenje pod- oziroma prekrmiljenja. Diferencial je celo hitrejši od sistema ESP (reakcijski čas manj kot 100 milisekund), kar pomeni, da je na mejnem področju ESP manj aktiven, saj diferencial že pred njim popravlja krivuljo poti avtomobila.

Poseben trik novega diferenciala je ta, da se gred pred sklopkama (zaradi dodatnega prenosa) vrti nekoliko hitreje kot pogonska gred kolesa, kar pomeni, da zmore diferencial delovati aktivno – brez tega zgoraj opisan način delovanja ne bi bil možen. In ker gre lahko v skrajnem primeru ves navor le na eno kolo, je diferencial zasnovan za največjo razliko v navoru do 1.800 njutonmetrov. Diferencial pa je zmožen delovati tudi, ko motor ne poganja koles ali celo v prostem teku. Pri tem pa je po besedah iz Audija tudi varčen, saj bi naj bila poraba goriva zanemarljivo večja v primerjavi s klasičnim diferencialom.

Nadzorna elektronika omogoča nastavitve, ki so tudi za ta sistem tri: udobje, samodejno in dinamično. Poleg tega je novi diferencial prek te elektronike povezan v sistem Audi Drive Select, ki povezuje vse tehnično pogonske sisteme: motor, menjalnik, krmiljenje in blaženje.

Iz Ingolstadta prihajajo trditve, da je s tem diferencialom avtomobil prijaznejši, bolj dinamičen v vožnji in tudi varnejši, saj dviguje raven aktivne varnosti. Če ste med tehnično razlago izgubili nit: ta diferencial povzroča, da gre avtomobil raje v tisto smer, ki jo z volanom zahteva voznik, kot v smer, v katero lahko zavije, če takšnega diferenciala nima. To velja tako za vožnjo naravnost kot v ovinek. Pred- in podkrmiljenje sta menda preteklost.

Sliši se dobro. Za zdaj imata privilegij novega diferenciala S5 in A4 Allroad. Preostali menda sledijo. (VK)

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"