S tem sloganom so organizatorji na začetku decembra pospremili letošnjo izvedbo essenskega sejma športnih
avtomobilov in dodatkov. Z jubilejno 40-letno brado, ki jo letos nosimo tudi pri Avto magazinu.
Začelo se je leta 1968, ko je avtomobilski zanesenjak Wolfgang Schöller v za današnje razmere sicer skromnem obsegu (vsega 40 razstavljenih izdelkov) začel pisati essensko zgodbo o uspehu. Danes se sejem razprostira na 100 tisoč kvadratnih metrih, število razstavljavcev se približuje šeststotici, prišlo naj bi skoraj pol milijona obiskovalcev, Schöllerjeva ekipa pa dogodek oglašuje kot največji tovrstni dogodek na zemeljski obli. Kljub temu ga vsi obiskovalci le ne kujejo v zvezde. Zlasti ne tisti, ki so pred nekaj tedni obiskali ameriško SEMO.
Slišati je bilo mogoče, da je Essen preveč evropski (beri nemški), da bi lahko bil svetoven. Temu lahko prikimamo, saj je večina najemnikov razstavnih prostorov iz dežel nemškega govornega področja, poleg tega pa naj bi prevladovali evropski avtomobili, ki so (kljub zmogljivim motorjem) še ‘klinično sterilno’ predelani. Brez začimb in šova, torej. A to drži le delno. Nemci imajo namreč drugačno naravo, ki se zrcali v njihovi filozofiji – tudi tuninga. Lahko bi jo označili z ‘mehr Sein als Schein’ ali v (ne dobesednem) prevodu: več vsebine kot (zunanjega) blišča. In povemo vam, ljubitelji ‘vsebine’ so na svoj račun nedvomno prišli!
AC Schnitzer, Brabus, Carlsson, ABT, Hamann, SKN, Irmscher, Techart, Sportec, 9ff, Heico in drugi specialisti so predstavili svoje najnovejše dosežke. In kar je za ugled sejma še pomembneje, essenski oder so za novosti izkoristili celo nekateri proizvajalci. Ford je recimo predstavil prenovljenega Focusa ST, Volkswagen Touarega R 50, Audi konceptnega TT Clubsport in po Frankfurtu spet strupenega RS6 …
Seveda so bile oči javnosti tokrat razumljivo bolj uprte v tuning podjetja. Dočakali smo Schnitzerjevega M3 z dodelanim videzom in podvozjem, a z nespremenjenim motorjem. Brabus je svoj prostor gradil na ‘hitu sezone’ ? Bullitu s 6, 3-litrskim 12-valjnim biturbom s 730 ‘konji’, ki smo ga avtomagazinovci že predstavili. Pri Abtu, ki kot Audijev partner (še) ne dosega uspeha Mercedesovega AMG, so ponosni na svojega R8-R, katerega zunanjost so interpretirali precej po svoje, zlasti v številnih detajlih iz ogljikovih vlaken. Nemški specialist za predelave motorjev s turbopuhali SKN je poleg ekološkega tuninga (ki koristi okolju in vaši denarnici) predstavil pakete moči za Porscheja 997 Turbo.
Z originalnima turbopuhaloma iz 3, 6-litrskega bokserja iztisnejo tudi 560 ‘konjskih’ moči (serijski jih ima 480) in obljubljajo pospešek od nič do 200 km/h v pičlih desetih sekundah. Sploh sta bila Porschejev 997 Turbo z variabilno geometrijo lopatic v turbopuhalih in Audijev A5 z zmogljivim šestvaljnim turbodizlom med najbolj priljubljenimi objekti predelav v Essnu.
Dosti niso zaostajali niti Audi TT, Lamborghini Gallardo (Hamannov z dvižnimi vrati), Ferrari F 430 (Novitec), Porshe Carrera GT (približno šest smo jih našteli), Pagani Zonda F, med ‘terenci’ pa novodobna ‘statusna simbola’ BMW X5 (Lummin kompresor s 530 ‘konji’) in Audi Q7 (najbolj je izstopal PPI-jev z razširitvenim paketom).
Med razstavljenimi primerki velja omeniti še precejšnje število dirkalnikov iz različnih evropskih serij (Ekströmov zmagoviti dirkalnik DTM, Audijev LeMans TDI, Porsche, Aston Martin, BMW Z4M, Lamborghini Gallardo in Ford GT40 z vztrajnostnih tekmovanj, Mitsubishi EVO za reli …), prisotni pa so bili tudi (predvsem) evropskih ponudniki platišč (RH, BBS, Borbet), vzmetenj (H&R, Eibach, Bilstein) in drugih delov (za karoserijo recimo Rieger, za motorje Wimmer, podobnih specialistov, kot je bil Edelbrock na SEMI, pa v Nemčiji nismo zasledili).
Kljub očitkom, da demonstrira evropsko moč, Essen uspešno drži in si krepi mednarodni ugled. Za zdaj z zagotovljeno pomočjo proizvajalcev in priznanih tunerjev, ki si za predstavitev nekaterih svojih novosti izberejo ravno ta sejem. In tako bo vsaj toliko časa, dokler bodo v državah Evropske unije videli zadosten tržni potencial v segmentu športnih (predelanih) avtomobilov.
Matej Grošelj, foto: Uroš Medeot, Edi Grubelič, Matej Čamernik
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del