Luka Marko Grošelj ima novega

28. 3. 2007
Deli

Luka Marko Grošelj, najboljši slovenski drifter in član Avtomagazinove drift ekipe, se pospešeno pripravlja na prve nastope. Njegovo novo orožje, posebni BMW M3, že dobiva pravo podobo.

V delavnici BST Racing je znana rumeno-črna školjka njegovega M3 E36 dobila povsem novo podobo. Vsi karoserijski spoji so večji čvrstosti v prid dodatno točkovno zvarjeni, dodatno togost (in voznikovo varnost) pa zagotavlja varnostna kletka. Povsem nova sta prednje (povzeto z modela E46) in zadnje vpetje, ki omogočata precej širše koloteke in izdatno nastavljivost podvozja vozila. Ker sedaj kolesa štrlijo precej zunaj mej serijske karoserije, pravila pa tudi pri driftu zahtevajo, da so kolesa pokrita z blatniki, se je Luka odločil, da na avto namesti BMW-jev dirkaški kit GTR iz ogljikovih vlaken z močno izbuljenimi blatniki, s širšimi pragovi in spremenjenimi odbijači.

Pod na novo razširjenimi blatniki se bodo skrivala (vsaj) 18-palčna kolesa, saj manjših ni mogoče namestiti zaradi ogromnih zavor. Prednji zavorni koluti so 355-milimetrski, objemajo pa jih šestbatne zavorne čeljusti, zadnji pa 328-milimetrski s štiribatnimi čeljustmi. V nasprotju s serijskimi avtomobili zavorni sistem ni deljen diagonalno, temveč med prednja in zadnja kolesa. To omogoča prilagajanje razporeditve zavorne moči iz kabine, hkrati pa na zadnji hidravlični sistem deluje tudi ročna zavora, ki je pri driftu seveda nepogrešljiva in zaradi katere so zadnje zavore precej obremenjene. Za vzmetenje so poskrbeli pri podjetju Amortizer (vzmeti Eibach in posebej izdelani blažilniki), volanski mehanizem pa po predelavi omogoča večje zasuke koles in s tem večje kote drsenja.

Da se bodo lahko zadnja kolesa zavrtela v prazno tudi pri velikih hitrostih, bo poskrbel turbinski polnilnik, ki bo pri dihanju pomagal krepko predelanemu 3, 2-litrskemu šestvaljniku. Kovani bati in ojnice so nove, sesalni sistem je seveda (zaradi namestitve turbine in hladilnika polnilnega zraka) povsem predelan, enako velja za izpušni kolektor – za vse to je poskrbel Tomaž Križman.

Povsem nova je tudi elektronska krmilna enota motorja (Autronic SM4), za njeno nastavitev bo poskrbel znani hrvaški tuner turbomotorjev Hrvoje Hictaler. Da bo goriva dovolj, skrbijo nove črpalke in vbrizgovalne šobe, elektronika pa bo omogočala preklapljanje med več različnimi programi delovanja (in s tem med različnimi količinami in razporeditvami moči in navora), pač glede na stezo, na kateri bo potekalo tekmovanje.

Vsaki stezi posebej bo prilagojen tudi diferencial z zaporo, ki jih bo Luka izdelal sam in pri tem stezi prilagodil prestavno razmerje, število tornih lamel in prednapetost. Menjalnik bo ostal sicer serijski, šeststopenjski H (iz M3 E46), a seveda primerno ojačen, saj bo moral prenesti kar okoli 750 Nm navora (in 600 'konjev'). Serijska sklopka takih naporov ne bi zdržala, zato jo bo nadomestila 184-milimetrska dvolamelna dirkaška sklopka, vztrajnik pa je aluminijast in precej lažji od serijskega.

V avtu bodo seveda nameščeni dirkaški sedeži in pasovi, integrirani gasilni sistem (za kabino in motorni prostor), posebnost Lukovega M3 pa bo 65-litrska posoda za hladilno tekočino za hlajenje zadnjih gum. Njena uporaba bo dobrodošla predvsem na daljših stezah in pri naskoku na enega od rekordov na eni od najtežjih stez na svetu. A to naj za zdaj ostane še skrivnost . .

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del