Inovativni podjetnik Igor Akrapovič se je svoje razkošno znanje odločil nameniti še navadnim avtomobilističnim smrtnikom in je že za veliki evropski tuning sejem v nemškem Essnu pripravil nekaj pravih poslastic.
Prednovoletna darila, kot bi Akrapovičeve nove izpušne sisteme utegnili poimenovati zvesti navdušenci, so za zdaj namenjena predvsem lastnikom čistokrvnih športnikov, BMW-jevih aktualnih modelov M serije 3 in 6 ter Porschejevih Turba in GT3 (997), a je že to dovolj za nazoren prikaz rezultatov učinkovite kombinacije kakovostnih materialov (titan), inovativne tehnologije (skoraj brez odpadnega materiala), koncizne dirkaške prakse in harmoničnega dela velikega kolektiva (470 zaposlenih).
V ozadju je seveda nedvomno tudi dediščina ugleda, ki jo Akrapovič ustvarja že od motorističnih časov, in kot je razvidno iz tehničnih specifikacij nove ponudbene palete, uspešno neguje s prihodom v avtomobilsko panogo.
BMW-jev M3 (E92), katerega atmosferski osemvaljnik (s 420 'konji') že po naravi nima veliko rezerv, z Akrapovičevim izpuhom (v celoti iz titana in z dvema 100-celičnima športnima katalizatorjema) pridobi 24 'konjev' in 35 njutonmetrov navora (skozi skoraj celotno območje vrtljajev! ), hkrati pa je kar 23 kilogramov lažji od serijskega izpušnega sistema.
M6, zmogljivejši brat z desetvaljnikom v nosu, s slovenskim izpušnim sistemom sicer pridobi le približno polovico 'Emtrojkinega' prirasta, a je inženirjem zato uspelo odpraviti manjšo luknjo v navoru, povzročeno z Vanosom, BMW-jevim sistemom krmiljenja odmičnih gredi.
Podobne rezultate je Akrapovič nameril Porschejevima 997 GT3 in Turbu, pri katerih je slovenski podjetnik izkušnje črpal iz razvojne zakladnice, ki jo je kot originalni dobavitelj ustvaril že s pripravo izpušnega sistema za 530-'konjskega' športnika GT2.
Akrapovičevi izpušni sistemi imajo seveda že od nekdaj svojo ceno, ki odraža kirurško natančno izdelavo, tehnološko naprednost, poleg merljivih rezultatov še izboljšano zvočno kuliso, vse skupaj pa je homologirano za cestno uporabo. Če ste torej lastnik katerega izmed zgoraj navedenih jeklenih konjičkov, vas ne skrbi recesija in si še niste omislili božično-novoletnega darila, lahko vsekakor razmislite tudi o slovenskem tuning nakitu.
Matej Grošelj, foto: Akrapovič
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del