Za kultnim nemškim tunerjem, ki je od osemdesetih let prejšnjega stoletja bogate šejke, hollywoodske zvezdnike in prihajajočo vzhodnjaško elito navduševal s slikovitimi predelavami (pretežno) Porschejev, o katerih smo večkrat pisali tudi pri Avto magazinu, je viharno leto.
Številnim novicam o zadolženosti, plačilni nesposobnosti in bližajočem se stečaju podjetja je sledilo v tančico skrivnosti zavito izginotje in kasneje še smrt ustanovitelja Uweja Gemballe. Njegovo truplo so oktobra našli v Južnoafriški republiki, kamor naj bi se februarja odpravil poslovno – v zvezi z odpiranjem novih predstavništev. V tunerskih kuloarjih medtem krožijo povsem druge zgodbe.
Po eni naj bi 54-letni Gemballa, ob svoji nesporni nadarjenosti za predelave znan tudi po nekoliko sanjaških predstavah realnosti (zaradi katerih naj bi zapadel v dolgove), z izvozom svojih predelanih Porschejev v Afriko za češkega mafijskega milijonarja pral zajetne količine denarja. Težave so baje nastale, ko na dogovorjenem mestu v enem izmed avtomobilov ni bilo denarja. Spet drugi pravijo, da naj bi dobil milijon evrov avansa za predelanega Ferrarijevega Enza, ki mu ga potem ni uspelo dobaviti, kar ni bilo najbolj všeč naročniku posla ...
Na začetku je predvsem nemška javnost namigovala, da bi Gemballa utegnil zapustiti domače loge in pobegniti na afriško celino, ker se je želel skriti pred davčno roko pravice, ki ji je dolgoval evrsko vsoto s šestimi ničlami. Še najmanj verjeten se zdi scenarij, da so tunerskega vizionarja povsem naključno ugrabili in pokončali kar lokalni roparji, kar potrjuje tudi preiskava, ki naj bi kot morilca izpljunila 28-letnega domačina, pri čemer se je slednji v zameno za informacije, ki naj bi pripeljale do 'velike ribe' (naročnika umora), pogodil za 20-letno zaporno kazen.
Kljub govoricam o nečednih poslih tunerski ponos iz Leonberga (blizu Stuttgarta) s tem tragičnim dogodkom ni ugasnil, saj je novo vodstvo z Andreasom Schwarzem na čelu pridobilo pravice do uporabe imena Gemballa (in njihovega znanja), odkupilo nekatera osnovna sredstva propadlega podjetja in pripravilo milijonsko injekcijo za svetlejšo prihodnost. Nova ekipa, ki danes šteje 22 glav (prej jih je bilo 46), je že začela predstavljati stvaritve, temelječe na izvorni viziji pokojnega ustanovitelja.
Javnosti so predstavili Tornada, nafriziranega Porschejevega Cayenna 958, ki bo počastil 30. obletnico njihovega ustvarjanja. Zunanja podoba (s širino 2,05 metra) v primerjavi s serijsko različico precej izstopa, skoraj vsi spremenjeni dodatki (pokrov motorja, odbijač, vrata, pragovi ipd.) pa so narejeni iz lahkih in čvrstih ogljikovih vlaken, s čimer so načrtovalci privarčevali okroglih 70 kilogramov teže. Kljub temu bodo Porschejevemu osemvaljnemu srcu z dvema turbopuhaloma privoščili še več moči, saj želijo kupcem ponuditi okroglih 700 'konjev' in 1.000 'njutonmetrov' navora.
Tornado bo svoje nastopaštvo (ki ni za vsak okus) razkazoval tudi z 22-palčnimi platišči (z gumami velikosti 295/35 spredaj in 335/30 na zadnji osi) in zmogljivimi zavorami (s koluti premera 420 milimetrov spredaj in 405 milimetrov zadaj) ter precejšnjo individualizacijo (materialov, oblikovanja) v potniškem prostoru. Tuner skladno z obletnico načrtuje 30 primerkov, katerih cena za zdaj še ni znana. Čas bo pokazal, ali bo po burnih dogajanjih negovanje idejne tradicije dovolj, da podjetje Gemballa GmbH ostane na zemljevidu pomembnih tunerskih imen.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del