Tuning: Adria Twin GiT

19. 9. 2009
Deli

V času, ko je tuning osebnih avtomobilov aktualen kot še nikoli, je bilo le vprašanje časa, kdaj se bo pojavil tudi pri avtodomih.

Pri vsaki zamisli, ki želi resno nastopiti v javnosti, na poti do njene uresničitve sodeluje veliko imen. Vseh ne bomo navajali, saj navsezadnje predstavljamo izdelek, nekaterim pa se ne bomo mogli ogniti. Pa kar začnimo z imenom: Adria Twin GiT je ime malega avtodoma, ki prihaja iz novomeškega podjetja Adria Mobil, nastal pa je na osnovi serijskega modela Twin.

Kratica GiT označuje bistvo današnjega pisanja, pomeni pa Grand Individual Tuning.

V času, ko je tuning (predelava) osebnih avtomobilov aktualen kot še nikoli, je bilo le vprašanje časa, kdaj se bo pojavil tudi pri avtodomih. Ti zadnja leta dosegajo vse večjo priljubljenost, saj se zanje zanimajo tudi tisti kupci, ki doslej po avtodomih niso posegali.

Tako zdaj ne moremo več trditi, kot prej, da so »avtodomarji« tipična skupina ljudi, saj je raznolikost med njimi (govorimo seveda o razmerah v Evropi) že skoraj enaka tisti med lastniki osebnih avtomobilov.

Ključen trenutek za nastanek tega Gita je bil, ko sta se z isto mislijo srečala dva človeka na pravih mestih: Georg Gedl, priznani dizajner evropskega kova in (med drugim) sodelavec Adrie Mobila (ter dolgoletni sodelavec naše revije), in Jernej Šmalc, direktor podjetja Adria Plus. »Kaj ko bi naše avtodome predelali tako, da bi bili prestižnejši, bolj individualni, « sta menila oba.

Vizija ima lahko prihodnost le, če obstaja trg. Le mesec po simbiozi ideje so jo avgusta lani predstavili generalnemu uvozniku Adrijinih avtodomov za Nemčijo. Na podlagi idejnih risb so bili Nemci navdušeni in potrdili, da trg obstaja, s tem pa je projekt dobil zeleno luč.

Sledili so piljenje ideje do podrobnosti, predstavitev ideje drugim ključnim ljudem v tej panogi, pogajanja z dobavitelji in iskanje poti v homologacijskih predpisih, saj je šlo do neke mere tudi za konstrukcijsko predelavo. Že novembra lani je prišlo prvo vozilo v Adrijino proizvodnjo, s tem pa je projekt tudi zares stekel, čeprav še vedno skrito očem javnosti in celo marsikomu znotraj podjetja Adria Mobil.

Januarja letos so prvi prototip pokazali na sejmu CMT v Stuttgartu, na katerem je požel velik uspeh; zanj so se zanimali ljudje, ki doslej niso bili kupci avtodomov (uspešni poslovneži, arhitekti, odvetniki, zdravniki . . ), to pa je bil ključni trenutek za uspeh projekta. Če zdaj preskočimo pol leta: v tem trenutku so vsi novinci – že izdelani in še v procesu izdelave – prodani znanemu kupcu. In naročila se vrstijo.

Novomeščani so torej, kot kaže, zadeli v polno, in če je tako, potem si lahko v kratkem ne obetajo le novih kupcev in priznanj v svetu avtodomov, temveč tudi prvih tekmecev. Trg vozil, nekateri jim rečejo preprosto stanovanja na kolesih, bo še pestrejši.

Cena?

Pri izdelkih, ki so v opazni meri prirejeni za vsakega kupca posebej, je o ceni težko go­voriti. Lahko pa se opremo na vozilo, ki smo ga imeli priložnost videti: zanj je treba odšteti okoli 45 tisoč evrov.

Predelava

GiT tehnično izhaja iz serijskega modela Twin. To je mali, kompaktni avtodom, zgrajen na podlagi karoserije Fiatovega Ducata. Odločili so se, da ga bo poganjal izključno najzmogljivejši motor (3.0 JTD 160), kupec lahko izbira le med ročnim in robotiziranim menjalnikom.

Edina mehanska sprememba (upoštevaje to, da ima lahko tudi Twin v Adrii montirano dodatno zračno vzmetenje na zadnji osi) pri različici GiT je namestitev platišč večjega premera (do 20 namesto serijskih 16 palcev) in nizkopresečnih gum na njih. Gume so toliko širše, da ravno podležejo homologacij­skim predpisom.

Vse drugo je v »malenkostih«: barvi karoserije sta le dve, črna in oranžna v kovinskem odsevu (pri tem je črna barva nekaj posebnega za ta avtomobil, saj Fiat Ducata v črni ne ponuja), spredaj sta nameščeni dnevni luči v tehniki LED, notranje pohištvo je prestižnejše in v barvi aluminija, znotraj je precej usnja s poudarjenimi kontrastnimi šivi, avdio- (Bose, Alpine) in videooprema je na najvišji kakovostni ravni, prestižnejša in izdatnejša je notranja osvetlitev (tudi številne luči v tehniki LED), zunaj pa je GiT prepoznaven predvsem po posebnem dizajnu.

Že v osnovi ponujajo številne podobe na bokih (ena od tem je silhueta evropskih velemest), tako kot pri vsem drugem pa je tudi tu odločilna zahteva kupca. Od vsega prestiža bo morda tipičen kupec pogrešal edino samodejnost klimatske naprave, ki pa je Fiat v tem vozilu žal ne ponuja . .

Vinko Kernc, foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol