Turški "startup" je prihod v Nemčijo napovedal že lani, a se jim je cilj nekoliko zamaknil.
Turški proizvajalec električnih vozil Togg bo svojo ponudbo dveh modelov – električnega SUV-ja T10X in "fastbacka" T10F – predstavil na letošnjem avtomobilskem salonu IAA Mobility v Münchnu, ki bo potekal septembra. Gre za simboličen korak pred težko pričakovanim začetkom prodaje na nemškem trgu, ki pa se je zamaknila za leto dni glede na prvotne načrte.
Na sejmu CES v Las Vegasu januarja 2024 je Togg še napovedoval, da bo z nastopom na največjem evropskem avtomobilskem trgu pričel do konca lanskega leta. Toda ta cilj ni bil dosežen, razlogov za zamudo pa pri podjetju niso želeli komentirati. Zgolj poudarili so, da želijo ustvariti »najboljše možne pogoje za dolgoročen in trajnosten uspeh blagovne znamke.«
Vstop Toggove dvojice modelov na evropski trg sovpada z oživitvijo povpraševanja po električnih vozilih v Nemčiji. Po 27-odstotnem padcu prodaje električnih vozil v letu 2024, je letošnje prvo polletje postreglo z močnim okrevanjem – prodaja se je povečala za 35 odstotkov, kar pomeni rekordnih 249.155 registracij v prvih šestih mesecih.
Togg, ki je bil ustanovljen leta 2018, trenutno posluje izključno v domači Turčiji, kjer je od lanske komercialne predstavitve na cestah že okoli 67.000 vozil T10X. Osnovna cena SUV-ja T10X na turškem trgu znaša približno 1,44 milijona lir (okoli 32.500 evrov), medtem ko T10F stane od 1,54 milijona lir (okoli 34.800 evrov). Uradne evropske cene in tehnične specifikacije bodo objavljene prav na salonu IAA, kjer bo Togg tudi odprl prednaročila in razkril termine prvih dobav.
Ob tem bo podjetje prvič v Evropi podrobneje predstavilo tudi svojo digitalno mobilnostno platformo Trumore, ki naj bi igrala osrednjo vlogo pri njihovem pristopu k pametni mobilnosti.
Oba modela, T10X in T10F, temeljita na monokok šasiji iz visoko trdnega jekla, kar zagotavlja večjo varnost potnikov in zaščito ključnih komponent, kot je baterijski sklop. Togg vozila trenutno opravljajo ocenjevanja varnosti pri evropski agenciji EuroNCAP, cilj pa je pridobitev najvišje, petzvezdične ocene.
Čeprav je Nemčija prva evropska postaja za Togg, podjetje ostaja ambiciozno tudi širše. Že v začetku leta so napovedali širitev na trge Francije, Italije, Nizozemske in Švedske, vendar novih podrobnosti zaenkrat ni. Ostaja pa strateški cilj podjetja – do leta 2032 želi Togg na cestah po Evropi in Turčiji imeti milijon svojih vozil.
S kombinacijo ambicioznih ciljev, sodobne tehnologije in dostopnih cen želi Togg prevzeti del hitro rastočega evropskega trga električnih vozil – ali mu bo to tudi uspelo, bo pokazal že letošnji september v Münchnu.