Twin je v modi

25. 1. 2009
Deli
Twin je v modi

Volvovi inženirji so v le treh letih zasnovali povsem nov turbodizelski motor, ki si s predhodnikom deli le število valjev, prostornino in oznako D5.

V celoti je izdelan iz aluminija, ima učinkovitejše hlajenje, za polnjenje pa skrbita dve turbopuhali. Eno je manjše, ki je zaradi majhne vztrajnosti odzivnejše, zato deluje pri nižjih motornih vrtljajih, drugo pa je večje, ki zaradi večjih mer zagotavlja večji učinek polnjenja zraka; največji nadtlak polnjenja znaša 1, 8 bara. Delujeta torej sekvenčno, se pravi pri nizkih vrtljajih malo, pri višjih pa veliko, obe turbopuhali pa skrbita za polnjenje vseh petih valjev.

Za vbrizg goriva, ki se v skupnem vodu stisne do tlaka 1.800 barov, skrbijo piezošobe za vbrizg, ki imajo dvakrat hitrejši odzivni čas kot klasične šobe, zato pa lahko poskrbijo za do sedem(! ) vbrizgov na cikel. Kratek predvbrizg (za tišji tek) lahko tako zagotovijo tudi pri vrtljajih nad 3.000 v minuti. Manjša, lažja in z manj upora je tudi nova visokotlačna črpalka za gorivo, ogrevalne svečke pa so zdaj keramične, ki se zmorejo segreti za 30 odstotkov bolj kot klasične (do 1.300 stopinj Celzija), 1.000 stopinj pa dosežejo že v dveh sekundah, zato čakanje na predgretje motorja ni več potrebno celo pri zunanjih temperaturah okrog minus 30 stopinj Celzija!

Po novem lastnik Volva S80, ki mu je novi motor najprej namenjen, ne bo več nadzoroval količine olja s palico, ampak mu bo manko (tudi v količini) posredovala elektronika, posebej novemu motorju pa so prirejeni tudi motorni nosilci.

Motor zmore 151 kilovatov (205 'konj') pri 4.000 vrtljajih v minuti, med vrednostma 1.500 in 3.250 pa je navora 420 njutonmetrov. Z novim motorjem so pri Volvu celo presegli zastavljeni cilj, da bi tako motorizirani S80 v mešanem ciklu porabil 6, 4 litra goriva na 100 kilometrov, za 0, 2 litra.

Ker pa je motor zasnovan modularno, ga bodo lahko kmalu ponudili tudi v drugih modelih te znamke. Obljubljajo izjemno malo tresljajev, pritajen in prijeten zvok ter čistost znotraj norm Euro5.

Številni podobni primeri zasnove motorjev z dvema turbopuhaloma torej potrjujejo, da je takšna rešitev učinkovita – motorji so zmogljivejši, odzivnejši in 'čistejši'. Twinturbo bo, kot kaže, lep čas v modi. (VK)

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj