Kitajska že pospešeno uvaja ultrahitre polnilnice za električna vozila, Evropa pa za zdaj še močno zaostaja. A to se bo kmalu spremenilo.
Na Kitajskem so BYD, Xpeng in Huawei skoraj sočasno predstavili nove polnilnice z močjo več kot 1000 kW (1 MW), najzmogljivejše evropske polnilnice pa se trenutno ustavljajo pri 350 kW. A to se bo kmalu spremenilo, saj bo IONITY pospešil igro z uvedbo novih polnilnic, ki jih razvija italijansko podjetje Alpitronic in ki bodo dosegale moč enega megavata.
IONITY je eden vodilnih ponudnikov hitrih polnilnic v Evropi z več kot 5000 polnilnimi mesti, pri čemer za njim stojijo znamke, kot so BMW, Volkswagen, Mercedes, Ford in Hyundai. Do konca leta 2025 bo IONITY v svojo mrežo vključil prve polnilnice Alpitronic HYC 1000, ki dosegajo 1 MW moči, vendar bodo omogočale polnjenje električnih avtomobilov z največ 600 kW. Gre za velik preskok v primerjavi z njihovimi dosedanjimi najboljšimi polnilnicami moči 350 kW. Nove polnilnice bodo imele napajalne omare, ki lahko zagotovijo do 1000 kW skupne moči, razdeljene med do osem vozil hkrati.
Več kot bo priključenih vozil, več bo razpršene moči. Tehnologija, ki jo je razvil Alpitronic, vključuje dinamično porazdelitev moči vsaki posamezni polnilni enoti. Vsaka od štirih postaj bo imela dva tekočinsko hlajena kabla, kar pomeni, da bo lahko naenkrat polnilo osem vozil.
A velja opozoriti: trenutno nobeno električno vozilo v Evropi še ne podpira polnjenja s 600 kW. V praksi pa bodo novi IONITY-jevi polnilci lahko nekaterim baterijam zagotovili do 300 kilometrov dosega v manj kot osmih minutah – čakanje bo skoraj enako hitro kot pri točenju goriva.
Medtem je na Kitajskem BYD svojo 1000-kilovatno polnilnico lansiral hkrati z novima modeloma Han L in Tang L, ki bosta omogočala megavatno polnjenje – kar pomeni do 400 kilometrov dosega v zgolj petih minutah. BYD je že napovedal, da bo te revolucionarne 1 MW polnilnice pripeljal tudi v Evropo – trenutno so že v uporabi v več kot 100 kitajskih mestih, evropski prihod pa se pričakuje v naslednjih 12 mesecih.