V Las Vegasu se bodo Audiji A4 in Q7 pogovarjali s semaforji

Če vam je vnaprej znano, kdaj bo semafor z rdeče preklopil na zeleno, ste lahko v prometu bolj sproščeni, prihranite čas, zaradi tekoče vožnje pa lahko tudi močno zmanjšate tudi porabo goriva. Avtomobilski proizvajalci se zato trudijo, da bi vzpostavili komunikacijo med avtomobili in prometno infrastrukturo in Audi je prvi, ki bo to tudi zares izvedel; najprej v svetovni prestolnici iger na srečo Las Vegasu.

V Las Vegasu  se bodo Audiji A4 in Q7 pogovarjali s semaforji (foto: Audi) Audi
8. 12. 2016

Z vmesnikom za komunikacijo s prometno infrastrukturo Vehicle-to-Infrastructure (V2I) so od junija 2016 opremljeni vsi Audiji A4 in Q7, ki so jih izdelali za ameriški trg in imajo sistem Audi Connect. Vmesnik jim bo omogočil, da se bodo povezali z Audijevim partnerjem v projektu Trafic Technology Service, ki jim bo preko omrežja 4G/LTE posredoval podatke, ki jih bo dobil od središč za upravljanje prometa v večjih mestih – Las Vegasu bodo namreč kmalu sledile druge ameriške metropole, sčasoma pa ga bodo uvajali tudi v Evropi.

Prva funkcija sistema V2I bo 'Time-to-Green' (čas do zelene), ki bo voznikom na virtualni kokpit ali projekcijski zaslon predvajala informacijo, če bodo ob upoštevanju omejitev hitrosti lahko dosegli zeleno ali ne. Če je ne bodo mogli, jim bo z odštevanjem omogočila vključitev v naslednji zeleni val in jih z napotki vodila skozenj. Pri Audiju so izračunali, da bi s sistemom V2I lahko za 20 odstotkov zmanjšali postanke pred rdečim semaforjem, vozniki pa bi lahko z upoštevanjem napotkov prihranili do 15 odstotkov goriva.

Sistem bo po drugi strani tudi planerjem cestne infrastrukture omogočil preučevanje prometnih tokov in prilagajanje semaforjev v skladu z njimi, podatke o semaforjih bi lahko povezali tudi s pametno navigacijo, avtomobili s hibridnim ali električnim pogonom pa bi lahko s predvidljivim upočasnjevanjem proizvedli več elektrike za nadaljnjo vožnjo brez emisij.