V novem Avto magazinu: vozili smo BMW i8 in Volvo XC90, test novi Hyundai i20

19. 2. 2015
Deli

V novi številki Avto magazina: med prvimi smo vozili hibridnega športnika BMW i8 in Volvovega križanca XC90. Poleg tega smo temeljito preskusili novega Hyundaijevega aduta i20 in prva ugotovitev je bila, da notranjost daje občutek, kot da sedite v razred večjem avtomobilu. Ne spreglejte še prve kilometre z najnovejšo Yamaho MT09 Tracer!

Model i8 je prvi BMW-jev priključni hibrid, kupe s sedeži 2 + 2, ki kljub masi baterij, zaradi katerih se lahko na elektriko vozi do 35 kilometrov (realno pozimi tam okoli 25), tehta vsega 1.485 kilogramov. Razlog so potniška celica iz plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP), bogata uporaba aluminija in majhen ter lahek, a zmogljiv bencinski motor. Prepriča tudi s športnim zvokom motorja in resno športnimi zmogljivostmi. Vozili smo.

Pri Volvu pravijo, da model XC90 ni samo nov avto, ampak je znanilec novega obdobja za celotno znamko. Kako tudi ne, ko pri Volvu ne razmišljajo zgolj o avtomobilu, ampak tudi (ob vozniku) na sopotnike in preostale udeležence v prometu. Tako se bo novi Volvo XC90 ponašal s številnimi novimi tehnologijami, ki so jih razvili Volvovi strokovnjaki. Tudi zaradi njih se za Volvo začenja novo obdobje. Vozili smo.

Objavljamo kar dva zanimiva avtomobila, ki so ju ujeli vohunski fotografi. Govorimo o Mercedes-Benzu GLC, ki ne bo dobil le novo podobo, pač pa se bo iz GLK preimenoval v že prej omenjeno kratico GLC, in svežega Audija A4. Novi Audijev adut bo predstavljen na prihajajočem ženevskem avtomobilskem salonu, kasneje mu bosta sledila še karavanska različica in Allroad. Za tehnični posladek bo poskrbel sistem izklapljanja valjev in prilagajanje kompresijskega razmerja glede na potrebe pogona. Razkrivamo.

Novi Hyundai i20 je dobil tudi nekaj podaljšano medosno razdaljo in to se zdaj pozna tako pri zanesljivi legi na cesti kot tudi pri dosežkih udobnejše vožnje po njej. Dobro je to, da se potniki v njem skorajda ves čas med vožnjo počutijo udobno, le zares nagubane ali luknjaste podlage povzročijo nekaj več nelagodja. K temu je treba dodati tudi občutek, da je v avtomobilu bolje poskrbljeno za preprečevanje vstopa hrupa v potniško kabino. Za to, da pri prehitri vožnji v ovinke ne bi prišli v težave, poskrbi ESP, ki dokaj hitro poseže v dogajanje in obrzda premočne ambicije cestnih dirkačev ali popravi napake običajnih voznikov. Izkazala se je dovršena oblika potniške kabine, ki je zelo prijazna do uporabnika, malce manj pa smo bili zadovoljni z 1,4-litrskim bencinskim motorjem. Test.

Če smo za novega Audija TT zapisali, da je povsem spodoben športnik, lahko enako trdimo tudi za Roadsterja, pri čemer pa se zdi, da bodo njegovi kupci z njim raje uživali kot dirkali. Zgodba športnega dvoseda se je pri Audiju sredi devetdesetih let začela prav z Roadsterjem - z moderno obliko, lahkimi materiali in seveda mehko streho. Prvi TT Roadster je na ceste zapeljal leta 1999, njegov naslednik osem let pozneje. Zdaj je torej čas za tretjo generacijo, v kateri se TT Roadster ponaša s precej bolj športno obliko in predvsem odlično in napredno tehnologijo. Vozili smo.

Leta 2000 smo pri Avto magazinu začeli sodelovati v mednarodni akciji Najboljši avtomobili (Best Cars) in do lani v njej sodelovali vsako leto. Minulo leto nam je zaradi logističnih težav 'ušla', letos smo jo znova izvedli – in bila je rekordna. Kot že 14-krat doslej smo vas, bralce Avto magazina in obiskovalce naše spletne strani, prosili, da nam odgovorite na anketo o tem, kateri avtomobili se vam zdijo najboljši in kaj menite o posameznih avtomobilskih znamkah. Letos vas je glasovalo in izpolnilo anketo rekordno število: 2.397. Seveda vas je bilo tudi letos največ (95 odstotkov) takih, ki ste glasovali prek spleta. Objavljamo vse zmagovalce v posameznih kategorijah! Izbor.

Yamaha z modelom MT09 Tracer predstavlja povsem nov motocikel, ki združuje najboljše iz več različnih motorističnih segmentov. Športni pečat mu daje 850-kubični trivaljni motor s 115 'konji', ta je neverjeten. Močan, prožen, nabit z navorom dopušča, da se skoraj ves čas vozite v šesti prestavi. Takšnega motorja nima nihče in tu si Yamahini inženirji zaslužijo največjo pohvalo. Motor od 50 kilometrov na uro med vožnjo v naselju med pospeševanjem povleče brez cukanja, čudnega oglašanja ali kakršnegakoli obotavljanja. Trije valji z oznako CP3, ki vžigajo z zamikom kot pri Yamahi R1, poskrbijo za linearno krivuljo moči in navora, podobno kot pri dvovaljnikih, le da trije valji zapojejo s športnim tonom, ko odpremo ročico plina. Vozili smo.

Novi Avto magazin 05/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 06/2015, izide 05. marca 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja