V novem Avto magazinu: vse novosti do konca letošnjega leta, vozili smo: BMW M2, Seat Ateca, Suzuki Baleno, VW Amarok

23. 6. 2016
Deli

V novem Avto magazinu predstavljamo res veliko novosti, ki smo jih vozili prvič. Uživali smo z BMW-jem M2, si nabirali prve kilometre z Volvom S90/V90, Seatom Ateco, Suzukijem Balenom, Volkswagnom Amarokom in Mercedes-Benzom kabrioletom razreda C, preskusili smo še litrski TSI v Škodi Octavii ter razkrili, kaj pomeni tisti plus pri imenu Ford Ka+. Naredili smo pregled vseh novosti, ki prihajajo na naš trg do konca leta, poleg tega pa razkrivamo, katere novosti pripravljajo pri podjetju Adria Mobil v bližnji prihodnosti. Ne spreglejte motociklističnih testov (Honda NC750X, BMW F 700GS ter Suzuki GSX S1000) ter reportaže iz gorske dirke na Gorjance. Za posladek pa še intervju, kjer Jorge Lorenzo razkriva svoje načrte.

Letošnja bera avtomobilskih novosti je na pol poti. Minevajoči junij prinaša še večino tržnih predstavitev avtomobilov iz Ženeve. Kupcem uvozniki pripravljajo pestro izbiro. Vsekakor bo letošnje leto kar plodno, krizni pojavi, kot sta slabša prodaja v Evropi in odkrivanje poskusov z lažnimi podatki o vrednostih v izpuhih, so že skoraj mimo. Na naši preglednici je okoli 80 novosti, seveda večjih in razmisleka kupcev vrednih. Aktualno.

Ford Ka je eden od redkih avtomobilov, ki z vsako prenovo prinašajo tudi povsem drugačno obliko. Zdaj prihaja nova, tretja in najbolj prostorna generacija. Tudi zato je zdaj Ka+. Predstavljamo.

BMW-jev slavni 2002 turbo je bil v resnici sicer predhodnik sedanjega BMW-ja M3, a če ga pogledamo z metrom v rokah, je precej bližje sodobnemu M2. 25 let pozneje je M2 za 20 centimetrov daljši, ima malo daljšo medosno razdaljo, je za polovico težji, a ima hkrati tudi več kot dvakrat več moči (iz za polovico večjega motorja). In predvsem: 2002 je bilo težko voziti res hitro ali atraktivno, M2 pa je tu povsem drugačen. Dovoljuje igranje na stezi, zna nadzorovano zdrseti z zadkom (če mu tako ukaže voznik) ali varno zdrsniti prek prednjih koles in na splošno ob tem dovoljuje ter odpušča vozniške napake. Zna biti odličen avto za učenje hitre vožnje ali pa stroj za driftanje v oblaku dima. Vozili smo.

Ateca je zanimiv in privlačen avtomobil, ki bo Seatu omogočil vstop do novih kupcev. Je zagotovo eden od bolje zasnovanih in izvedenih v svojem razredu. Brez težav jo lahko štejemo za nekakšno alternativo vsem, če pa bo to za Ateco dovolj, da bo Seat popeljala kam više, bo treba počakati – vsaj še do oktobra, ko bodo prve avtomobile (tudi pri nas) začeli dobivati prvi kupci. Vozili smo.

Suzuki bo Balena ponudil le v petvratni karoserijski različici. Trivratne in limuzinske ne bo, prav tako pa tudi ne kombijevske, ki je bila v prejšnji generaciji zelo uspešna. Na slovenskem trgu je sicer že na voljo. Za osnovno različico z motorjem 1.2 Dualjet, petstopenjskim ročnim menjalnikom in paketom opreme Start je treba odšteti 10.998 evrov, a bo predvidoma bolj zanimiva različica s srednjo opremo Comfort, ki bo na voljo za najmanj 11.699 evrov. Vozili smo.

Če se pri drugih novih avtomobilih skoraj vselej srečujemo z zmanjševanjem prostornine motorja (t. i. downsizing), so pri osveženem Amaroku šli v drugo smer. Pri novem namreč dobite liter več. Prejšnji Amarok je imel dvolitrski turbodizelski TDI, nov pa ima kar tri litre. In to ne vrstni, ampak kar V6. Ker je to koncernski motor, mu nismo preveč zamerili, da je imel razstavljeni motor na predstavitvi Audijeve oznake, saj so ga prvič predstavili leta 2014 pri Audijih A6 in A7. Če se tako varčuje, je to kar dobro za potrošnika, se vam ne zdi? Vozili smo.

Danes razred C seveda ni več niti najmanjši niti najcenejši, a v svoji četrti generaciji ponuja največ različic. Ob klasičnih limuzini in karavanu (T-model) lahko kupci izberejo tudi kupe in prvič v tem razredu tudi kabriolet. Kabriolet je jasno nastal na osnovi kupejevske različice. Posledično so obrisi karoserije bolj kot ne enaki, razen seveda strehe. Platnena streha se odpre v 20 sekundah, elektronsko odpiranje ali zapiranje pa se lahko opravlja vse do hitrosti 50 kilometrov na uro. V osnovni izvedbi je streha črne barve, za doplačilo je na voljo večplastna (v korist boljši zvočni zaščiti) v rjavi, modri, rdeči ali črni barvi. Vozili smo.

Novi Avto magazin 14/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 15/2016, izide 7. julija 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.