Revoz: dolg dopust, a brez počitka

19. 7. 2013
Deli

V novomeškem Revozu, edini slovenski avtomobilski tovarni, se pospešeno pripravljajo na povsem drugačne razmere, ki se nezadržno bližajo. V nekaj mesecih, menda na prelomu leta, bo v novomeški tovarni na sporedu sprememba izdelovalnega programa.

Seveda bo iz Novega mesta še vedno prihajal avtomobil z Renaultovim znakom in imenom Twingo. Bo pa ta le eden od dveh modelov, ki ju bodo izdelovali. Drugi bo namreč Smart Forfour, model, ki ga bo Revoz izdeloval za nemški koncern Daimler.

To bo namreč prva skupna stična točka že nekaj let trajajoče povezave med nemškim Daimlerjem in zvezo Renault-Nissan. Čeprav je osnova skupnega sodelovanja znana, pa tako Renault kot tudi Daimler skrbno skrivata vse podrobnosti prvih izdelkov skupnega dela. Glede zasnove obeh lahko pišemo le o govoricah, ki so nepotrjene. To pa je, da bosta Twingo in Forfour imela motor in pogon zadaj, podobno kot je ta sklop nameščen pri dvosedežnem Smartu. Gre torej za povsem novo konstrukcijo, ki naj bi bila bolj primerna tudi za kasnejše dopolnitve ponudbe. Čeprav bosta v začetku oba imela zgolj motorje na notranje zgorevanje, je kasneje kot pogonski stroj predviden tudi elektromotor.

Revoz pa je že napovedal nekaj podrobnosti o dogajanju v tovarni v letošnjem poletju. Trenutno je največ del povezanih z zaključkom postavitve novega obrata za sestavo karoserij, končana pa je že večina del na novem delu lakirnice. Med večjimi deli sta predvideni še razširitev objekta za skladiščenje orodij v obratu za preoblikovanje pločevine in sprememba talnega tekočega proizvodnega traku za opremo vozil. To bo med drugim omogočalo boljše delovne razmere, tako da bo na traku karoserija potovala više in bo montaža s spodnje strani lažja, kar do zdaj ni bilo mogoče. Večino gradbenih del in tistih, povezanih s postavitvijo nove proizvodne opreme, opravljajo slovenski dobavitelji (vrednost okoli 40 milijonov evrov). Revoz tudi letos nadaljuje sodelovanje s slovenskimi podjetji na področju sestave proizvodnih naprav, avtomatike, montaže in gradbeništva.

Tudi zaradi obsežnih naložbenih del bo letošnji kolektivni dopust v Revozu eden najdaljših do zdaj – trajal bo pet tednov (od 22. 7. do 23. 8.). A tovarna v tem obdobju ne bo mirovala – poleg velikih naložbenih del v obratu za preoblikovanje pločevine in na montaži bodo potekala tudi številna vzdrževalna dela, izobraževanja in usposabljanja zaposlenih, delovne skupine.

Več o novostih v Revozu bo najbrž znano v dneh jesenske frankfurtske razstave, ko lahko pričakujemo tudi morebitno razkritje vsaj enega od obeh bodočih izdelkov iz Novega mesta. (TP)

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol