V Slovenijo je pripeljal novi Volkswagen Crafter

5. 4. 2017
Deli

S štirimi osnovnimi modeli, tremi dolžinami in tremi višinami bo novi Volkswagnov Crafter na voljo kar v 69 različicah, a če bi izračunali vse možnosti izbire, gre za več kot 400 variacij tega lahkega gospodarskega avtomobila.

S Crafterjem si je Volkswagen zadal zelo smele cilje, za četrti rod zgradil novo tovarno (na Poljskem, vložek skupaj s stroški za pripravo Crafterja – 2,3  milijarde evrov), se ločil od Daimlerja (prejšnje tri generacije  Crafterja so bile v sorodu z Mercedesovim Sprinterjem), novi Crafter pa pripravil z zelo raznolikimi možnostmi, da bi tako čim bolj zadovoljil potrebe vseh, ki bodo s Crafterjem lahko opravljali prevozniški ali storitveni posel.

Edino, kar je na videz enotno, je pravzaprav motor, saj gre v vsakem primeru pri tem delu Crafterjevega pogona za dvolitrski TDI. Po prostornini je ta sicer znan iz Volkswagnovega osebnega programa, a so za delovanje v Crafterju okrepili blok in glavo motorja, povečali oljno korito (karter), moč stopnjevali z uporabo različnih turbo puhal, omogočili, da z modularnimi dodatki zmore še dodatne funkcije, če je za to potreba (čemur pri VW pravijo modularna dizelska sestavljanka – MDB). Glede pogona ima kupec tudi široko izbiro, na voljo so prednji, zadnji ali štirikolesni. Pri štirikolesnem gre za klasični 4-Motion, torej je motor postavljen prečno, na zadnji premi je nameščena sklopka Haldex. Tudi motorne konfiguracije so prilagojene glede na pogonsko zasnovo in z njo povezano nosilnostjo. Pri prednjem pogonu so na voljo z močjo 75, 103 in 130 kW (102, 140 in 177 'konj'), pri zadnjem pogonu je ob obeh najmočnejših na voljo še osnovni s 122 'konji'. Pri štirikolesnem le dve močnejši motorni variaciji. Volkswagen pri novincu razen osnovnega šeststopenjskega menjalnika ponuja še klasični osemstopenjski samodejni menjalnik, ta bo dobavljiv od septembra.

Zdaj za tovor, potniška različica čez leto dni

Za zdaj je Crafter na voljo predvsem kupcem, ki potrebujejo avtomobil za prevoz tovora, potniške različice bodo na voljo v drugi polovici prihodnjega leta. Kombinacij kot furgon, povišan furgon, s kabino z eno vrsto sedežev ali dvema vrstama sedežev in prostorom za tovor zadaj je tudi kar veliko, saj s tremi različnimi medosnimi razdaljami kupec spet lahko svojo izbiro prilagodi uporabnosti.

Pri Volkswagnu so se skušali potruditi z opremo, ki je na voljo le pri Crafterju. Tu velja omeniti trdnost karoserije in ukrepe proti rjavenju (vroče cinkana karoserija, zaščita votlih delov spodnjega dela karoserije), tako da zdaj VW obljublja za Crafter dvanajstletno garancijo na prerjavenje.

V Sloveniji za več kupcev

Slovenski uvoznik pa bo za Crafter še dodatno poskrbel za privlačno siceršnje jamstvo – to bo obsegalo štiriletno obdobje. Pri nas bo imel osnovni Crafter (Furgon 30: prednji pogon, visoka streha, 102 'konja') drobnoprodajno ceno 25.757 evrov, enako opremljen kesonar bo stal 27.890 evrov.

'Crafter Furgon 30 z visoko streho, osnovno medosno razdaljo in '140-konjskim' motorjem ter štirikolesnim pogonom stane 31.521 evrov.

Porsche Slovenija napoveduje občutno večjo prodajo Crafterja, ki so ga doslej letno prodali med 180 in 200 primerki. Že za letos pričakujejo, da bodo našli 360 kupcev, sicer naj bi letno prodali okoli 600 primerkov. Načrt je v skladu s povečanjem slovenskega trga lahkih gospodarskih vozil, leta 2015 še 9.091, lani že 11.265. Hkrati pa oddelek Volkswagen Gospodarska vozila pri Porsche Slovenija načrtuje še rast svojega deleža na trgu – že letos za 22 odstotkov. (TP)