Elektromotor bo zmogel največjo moč 22 kW in navor približno 85 Nm. Domet? Kilometrska stotka.
V Metron Inštitutu, v katerem Andrej Pečjak z ekipo že dolga leta razvija električne pogone za avtomobile in celo organizira šolanja za domačo predelavo vozil, nastaja (prva?) električna Zastava 750 ali po domače – Fičko. Ob mentorstvu strokovnjakov ga bo predelal dijak Tehniškega Šolskega Centra v Škofji loki Domen Oblak, ki si je ta projekt izbral za zaključno nalogo v zadnjem letniku. Domen je sicer tudi lastnik kleparsko in ličarsko obnovljenega Fička.
Bela raketa bo dobila litij-polimer baterijo z zmogljivostjo 11,5 kWh pri 52 voltih nominalne napetosti, motor in krmilnik pa sta narejena v podjetju Mahle-Letrika. Za prenos navora bo skrbel originalni Zastavin menjalnik. Največja moč bo znašala 22 kW (pribl. 30 'konjev'), največji navor pa približno 85 Nm, kar je malo več od originalnega Fička. Predvidevajo, da bo s takšno baterijo Domen lahko pri zmerni vožnji prevozil približno sto kilometrov, z dodatno (opcijsko) baterijo pa še enkrat toliko. In čas polnjenja? Dobre tri ure.
Domen, zelo bomo veseli povabila na testno vožnjo!
Matevž Hribar
foto: Facebook stran Metron
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj