V Ženevi bo predstavljen novi Volvo V40, Golfov tekmec

28. 2. 2012
Deli

Nekoliko presenetljivo bomo na ženevskem salonu priča premieri novega Volva z oznako V40.

Gre za avtomobil, ki je nastal iz dveh dosedanjih, S40 in V50, in bo uporabljal njuno tehniko, seveda temeljito posodobljeno. Lovci na skrivnosti so ga že večkrat srečali in fotografirali, zanj pa so menili, da bo naslednik C30. A ta bo še nekaj časa ostal v ponudbi, opustili pa bodo oba v uvodu omenjena, S40 in V50, iz njunih oznak pa je nastala tudi oznaka novega.

Novo Volvo bo prvi, ki bo kupcem te znamke ponujal preizkušeno zasnovo petvratne kombilimuzine nižjega srednjega razreda, torej Golfovega tekmeca. Dolg je 4,37 metra, visok 1,44 metra, ohranil pa je dosedanjo medosno razdaljo S40, torej 2,65 metra. Jasno je torej tudi, kam Švedi merijo – na kraje, kjer njihova prodaja doslej ni bila ravno najbolj zadovoljiva – v Evropo.

V40 je neposredni naslednik tega, kar so pri Volvu doslej označevali kot 40 ali 50 in je bil pravzaprav prvi Volvo, izdelan na Fordovi platformi (prejšnji Focusovi). Volvovi konstruktorji so jo primerno posodobili in prvi vozni vtis daje slutiti, da se bo na ovinkastih cestah odrezal enako dobro kot njegov 'vzornik', Ford Focus.

Novi Volvo bo prvi na svetu, ki bo ponujal posebno varnostno blazino za preprečevanje težjih poškodb pri trčenjih s pešci, izboljšali pa so tudi tehnološko posebnost, sistem City-Safety, ki zdaj učinkovito zmanjšuje ali zaustavlja od hitrosti 50 km/h.

Kupci bodo imeli na razpolago tri turbobencinske in tri turbodizelske motorje (štiri- in petvaljnike), običajne ročne ali samodejne šeststopenjske menjalnike (pri štirivaljnikih dvosklopčne, pri večjih motorjih 'prave'). Z nekaterimi različicami bo na voljo tudi štirikolesni pogon.

Ta bo tudi sestavni del naslednje različice, CX40, ki bo predstavljen verjetno na jesenskem pariškem avtomobilskem salonu. Volvo bo V40 maja začel izdelovati v svoji belgijski tovarni, na prodaj pa bo od letošnjega poznega poletja. (TP)

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?