Še uradno: podrobneje o BMW i3 (video)

Pri BMW so se odločili, da bodo svoj novi model, električni i3 hkrati predstavili v New Yorku, Londonu in Tokiu, hkrati pa predstavitev prenašali še preko spleta, kot se za takšen avto tudi spodobi.

29. 7. 2013

i3 je prvi iz BMWjeve serije i-avtomobilov. Centimeter manj kot 4 metre dolg avto poganja sinhroni elektromotor ki zmore 125 kilovatov oziroma 170 'konjev' in 250 Nm navora in ob tem tehta le 50 kilogramov. Menjalnika ni, v načinu za regeneriranje energije pa motor zmore kot generator delovati z močjo 50 kilovatov.

Litij ionske baterije so skrite v dnu avtomobila in imajo pri 360V napetosti 22 kWh kapacitete. Različica s podaljševalnikom dosega ima vgrajen še dvovaljni bencinski motor s 647 kubičnimi centimetri prostornine in 34 'konji' največje moči, ki polni baterije. Vsakdanji doseg popolnoma električne različice je med 130 in 160 kilometri (največ pa do 200), s podaljševalnikom dosega pa 240 do 300 in največ 340 kilometrov. V EU ciklu za merjenje dosega i3 zmore prevoziti 190 kilometrov.

Za polnjenje na hitrih polnilnih mestih (50 kW) potrebuje i3 do pol ure, okoli 8 ur pa preko klasičnega domačega šuko priključka. Druga možnost za domače polnjenje je BMW i Wallbox, ki zanesljivo izkoristi najvišji tok, ki ga zmore hišna napeljava.MacPherson

Zadaj (nad zadnjo osjo) nameščeni motor poganja zadnja kolesa, spredaj so obese klasične (MacPherson vzmetne noge), zadaj je petvodilna prema. Kolesa so, po pričakovanjih, ozka in namenjena varčevanju z energijo: 155/70 R 19 (pri različici s podaljševalnikom dosega zadaj 175/65 R 19, ker je zadaj poleg elektromotorja nameščen še bencinski motor in je zato obremenitev zadnje preme večja).

BMW i3 zaradi uporabe lahkih materialov, predvsem CFRP (s karbonskimi vlakni ojačana plastika) in aluminija, tehta le 1.195 kilogramov (s podaljševalnikom dosega 1.315 kg). Optimizaciji mase so posvetili veliko pozornosti, tudi sedeži, na primer, so izredno lahki in tanki - slednje pa gre tudi v prid prostornosti.

2.570 milimetrov medosne razdalje tako poskrbi za prostorno notranjost (glede na zunanjo dolžino avtomobila), vrata se za lažji odstop odpirajo po sistemu prednja klasično, zadnja nazaj (sredinski B stebriček je skrit v prednjem robu zadnjih vrat). Za merilniki in prikazovanje informacij skrbita dva LCD zaslona, seveda ne manjkajo vse večopravilne funkcije in elektronska varnostna pomagala, prtljažnika pa je za 260 - 1.100 litrov.

Seveda je BMW i3 popolnoma povezan s svetom. BMW ConnectedDrive tu pomeni, da je v avto vgrajena tudi SIM kartica, ki skrbi za prenos podatkov v in iz avtomobila, povezavo z aplikacijo na pametnem mobilniku lastnika, klice na pomoč, povezavo z BMWjevim servisnim centrom, povezavo navigacije s sistemi javnega prevoza, in omogoča navigaciji, da planira pot glede na razmere na cesti tako, da čim boj podaljša doseg.

BMW i3 bo naprodaj tudi prek spleta, o cenah pa smo že pisali tukaj. V Slovenijo i3 letos še ne bo, je pa že moč napovedati, da bo kasneje naprodaj tudi v Sloveniji.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri