Gigant na področju avtomobilske elektronike Harman je predstavil ukrepe na področju varnosti računalniških sistemov v avtomobilih, ki postajajo z razvojem povezljivostnih vmesnikov vse bolj izpostavljeni daljinskim napadom.
Vse več uporabnikov avtomobilov je med vožnjo povezanih s svetovnim spletom, s tem pa se, tudi če gre za povezavo preko zunanjih mobilnih telefonov ali tabličnih računalnikov, vse bolj izpostavljajo tveganju hekerskega vdora v sistem. Kot pravijo pri Harmanu, so bila za kibernetsko varnost še pred nekaj leti zaskrbljeni zgolj strokovnjaki, zdaj pa že vse bolj zanima tudi laične uporabnike avtomobilov.
Glede na raziskave v nekaterih državah že 59 odstotkov kupcev skrbi, če jim lahko kdo vdre v vitalne sisteme avtomobila. Gre predvsem za strah pred "ugrabitvijo" avtomobila, ko vam nekdo denimo med običajnim poslušanjem avtoradia vdre med vožnjo v avtomobilski računalnik, prevzame nadzor nad vozilom in vam blokira zavore, izključi žaromete ali pa zgolj poveča zvok radia. Kot pravijo strokovnjaki, je resničnost drugačna, saj do sedaj še ni prišlo do nepooblaščenega vdora v avtomobil. V vse vdore, o katerih se je pred časom pisalo, so bili vpleteni strokovnjaki, ki so jih izvedli pod nadzorovanimi pogoji.
Pri Harmanu so kljub temu oblikovali večplastni varnostni sistem proti vdoru v avtomobilske računalnike "5 + 1", za katerega pravijo, da je vanj nemogoče vdreti. V osrčju sistema je varna hardverska platforma, na katero je mogoče varno shraniti kriptografske ključe in varno izvajati občutljive operacije, ki so ločene od info-zabavnostnih sistemov. Naslednja stopnja je nadzor nad dostopom do spominskih medijev in zunanjih naprav, ki v bistvu določa, kdo ima dostop do česa. Če bi rad predvajalnik zgoščenk nenadoma posegal v delovanje zavor, je to vsekakor zgovorno znamenje, da je nekaj narobe. Naslednja je funkcija"sandbox", ki na novo naložene aplikacije loči od ključnih komponent sistema in jih odstrani, če se izkažejo za škodljive. Peta stopnja zaščite je sistem za zaščito omrežja, ki nadzoruje pretok informacij v in iz avtomobila in tako kot "firewall" na računalniku išče znake vdora. Končna stopnja v varnostnem sistemu je neprestana daljinska nadgradnja navigacije, upravljanja motorja, info-zabavnostnih vmesnikov in drugih različnih sistemov v avtomobilu, s čimer se zagotovi, da je avtomobil vedno zaščiten pred novimi grožnjami.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji