V državnem zboru so za naslednjih sedem let popolnoma enotno sprejeli resolucijo programa o varnosti cestnega prometa. Cilj je, da do leta 2030 na naših cestah ne bo umrlo več kot 50 ljudi, hudo poškodovanih pa bo manj kot 400.
Resolucija programa varnosti cestnega prometa sledi Viziji nič, katere cilj je nič umrlih in hudo poškodovanih zaradi prometnih nesreč do leta 2050. Slovenski program je sestavljen iz devetih globalnih in nacionalnih stebrov. Multimodalnost in prostorsko načrtovanje, varna cestna infrastruktura, varna vozila in varna uporaba cest ter odziv po nesreči so globalni, medtem ko so nacionalni mikromobilnost, poklicni vozniki tovornih vozil, vozniki enoslednih motornih vozil ter starejši udeleženci v prometu.
Za prihodnja leta se tako načrtuje razvoj infrastrukture, ki bo še bolj spodbujala varno rabo javnega prometa, kolesarjenje, hojo in druge oblike aktivne mobilnosti. Poudarek bo tudi na uvajanju ukrepov za zmanjševanje hitrosti - tako se nam obeta širitev območij z največjo dovoljeno hitrostjo 30 kilometrov na uro in območij umirjenega prometa. Ta lahko pričakujemo v okolici vrtcev in šol ter vozlišč javnega prometa in v naseljih.
Pregledala in ocenila se bo varnost šolskih poti, kolesarskih povezav in prenovila se bo zakonodaja s področja projektiranja cest, ki bo sledila zadnjim ugotovitvam stroke. Poleg vsega naštetega se bodo posvetili tudi prometni signalizaciji; ta se bo pregledala in odstranjeni bodo vsi morebitni moteči elementi, da bodo table in označbe jasne.
Nula nula
Resolucija predvideva tudi spremembo predpisov v smeri zaostritev zakonodaje v povezavi z večkratnimi kršitelji in preučitev možnosti za dvig regresnega zahtevka zaradi povzročitve hude prometne nesreče zaradi alkohola ali prepovedanih drog s 13.560 evrov na 130.000 evrov. Predvideva tudi znižanje mejnih vrednosti koncentracije alkohola v krvi na 0,0. Torej se v naslednjih sedmih letih lahko zgodi, da bo toleranca do alkohola v prometu postala nična.
Novosti se obetajo e-skriojem in drugim novitetam na cestah. Predviden je dvig starosti za uporabnike lahkih motornih vozil in e-koles nad 15 let ter uvedba usposabljanja osnovnošolcev za dovoljenje za vožnjo z e-skiroji po vzoru kolesarskega izpita.
Preberite še: Koliko časa se lahko še peljete, ko se prižge lučka za rezervo? Odvisno, kaj vozite ...
BONUS VIDEO: Popravni izpit za ‘električnega Golfa’: so pri Volkswagnu odpravili napake?
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj