Velik udarec za prehitre voznike, potrjen je nov način nadzorovanja

6. 7. 2024 | Jaka Drozg
Deli

Sistem bo vzpostavljen na štirih lokacijah po Sloveniji, predvidoma že prihodnje leto.

Z idejo sekcijskega merjenja hitrosti se v Sloveniji igrajo že dolgo časa, zdaj pa ideja postaja resničnost. Glavni cilj vzpostavitve takšnega nadzora je učinkovitejše umirjanje hitrosti na daljših razdaljah in posledično povečati varnost, saj je sekcijsko merjenje hitrosti prehitrim voznikom težje pretentati. Za STA so na Darsu ocenili, da bo sistem začel delovati v drugi polovici leta 2025.

Trenutno načrtujejo vzpostavitev na štirih lokacijah: na štajerski avtocesti na območju trojanskih predorov v smeri Maribora, na gorenjski avtocesti med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice v smeri Kranja, na primorski avtocesti med priključkoma Logatec in Vrhnika v smeri Ljubljane in na dolenjski avtocesti na območju višnjegorskega klanca v smeri Novega mesta.

Profimedia

Na javnem naročilu za dobavo, vzpostavitev delovanja in vzdrževanje opreme sistemov so izbrali Ljubljansko družbo Intermatic, ki je že v fazi pridobivanja certifikatov o ustreznosti opreme. Njihova ponudba je znašala 434.000 evrov brez davka oz. skoraj 529.500 evrov z davkom, rok za vzpostavitev sistema pa znaša 20 mesecev od podpisa.

Sistem deluje tako, da z izmerjenim potovalnim časom med vstopno točko A in izstopno točko B preračuna povprečno potovalno hitrost vozila na tem odseku, če je hitrost višja od dovoljene, bo voznik kaznovan. Na Darsu so že pojasnili, da je vzpostavitev sistema predvidena le na omenjenih štirih odsekih in da trenutno ne načrtujejo širitve na druge dele avtocestnega omrežja.

Novo na Metroplay: "Ker hočeš ustrezati svojemu klientu, veš, da bo polomija" | Zoran Gabrijan