V prejšnjem tisočletju se je francoska znamka Venturi skušala dokazovati med porscheji, ferrariji in lamborghiniji, danes pa omenjeno druščino bencinskih lahkotnikov prehiteva brez grama izpuščenega CO2!
Za vse, ki vam je to avtomobilsko ime tuje: Venturi izvira iz Francije, kjer sta ga Claude Poiraud in Gerard Godfroy zasnovala v letu 1984, ko sta imela dovolj raznih porschejev, lamborghinijev in ferrarijev, pa tudi domačih bugattijev, in sta zagrizla v kislo jabolko. Hotela sta dokazati, da znajo tudi Francozi izdelovati hudičevo dobre GT-je. In se je začelo!
Zgodovina sicer z Venturijem ni imela kaj dosti dela, zlasti prazni so listi o uspešnem sodelovanju v F1 z Laroussom, toda kak avtomobilski strokovnjak vam bo potrdil, da je Venturi z znamenitim 400 GT na kolesa postavil prvi avtomobil s serijskimi zavorami iz ogljikovih vlaken! Stroj jih je zaradi izjemnega pospeška od 0 do 100 kilometrov na uro v pičlih 4, 7 sekunde zelo potreboval. Za to, da ga še danes pomnijo kot enega najboljših francoskih avtomobilov vseh časov, je precej zaslužna tudi njegova končna hitrost – kar 300 km/h!
Tovarnica, ki se v 20 letih lahko pohvali s skoraj 700 izdelanimi avtomobili (še ferrarijev in porschejev je občutno več), je bila bolj kot v F1 uspešnejša na dirkah prvenstva GT. Tam je morala pred francosko tehniko občasno poklekniti tudi nemška in italijanska mašinerija.
Najuspešnejši med venturiji je atlantique 300 s karoserijo iz (tudi) umetnih materialov in z 207-kilovatnim šestvaljnikom, ki je obljubljal zanimivih 280 km/h. Izdelovali so ga med letoma 1995 in 2001, stal pa je 80 tisoč evrov. Kot zanimivost omenimo, da ni imel seznama dodatne opreme. Že v osnovi je bil namreč pregrešno dobro opremljen.
Tako je bilo v prejšnjem tisočletju, ko je Francozom uspelo manufakturo roadsterjev in kupejev tudi zavoziti. Toda na srečo znamke, katere ljubitelji se s svojimi lepotci še danes zbirajo na raznih srečanjih, se je po ne preveč veščem tajskem vlagatelju našel zelo premožen mogotec Gildo Pallanca Pastor z monaškega trga nepremičnin. Podjetje je preselil v kneževino in po dolgem letu zatišja na kolesa postavil nov model, fetish, in znamko obudil v življenje.
Zdaj bo Venturi izdeloval okolju prijaznejše avtomobile, ki pa bodo, enako kot v starih časih, sila vznemirljivi. Čudovit dvosedežni športnik z aluminijasto šasijo, 180-kilovatnim elektromotorjem, pospeškom od 0 do 100 km/h v vsega 4, 5 sekunde in končno hitrostjo 170 km/h je dober dokaz za to. Te zmogljivosti povedo vse o obdarjenosti prvega fetisha (ah, kako posrečeno ime! ), član zadnje generacije pa je celo še boljši. In ima ceno!
Mimogrede, fetish je oblikovalski izdelek v Beogradu rojenega Sache Lakica, ki se je podpisal tudi pod revolucionarnega eclectica, sicer pa se ukvarja z dekoracijskimi projekti, riše pa tudi motocikle, letala, kolesa in celo ure.
Poleg fetisha ima Venturi v ognju še več železij: če odmislimo 500 Peugeotovih partnerjev, ki jih je naročila francoska pošta, in Citroënovega berlinga, ki jih je (oziroma bo) na električni pogon predelal Venturi, nam ostanejo sami zanimivi primerki. Nekateri med njimi bodo nastajali v novem obratu Venturi Automobiles v bližini legendarne steze za 24 ur Le Mansa. Za zdaj je potrjen eclectic, ki ga je Time Magazine proglasil za izum leta takoj za iPhonom. Držimo pesti, da bo Venturiju v tem neprijaznem obdobju uspelo!
Podpisi k fotografijam . .
Fetish (2004)
Kaj: dokaz, da so tudi električni avtomobili športni
Motor: elektromotor, moč 220 kW, 380 Nm (od 0/min! )
Pospešek: 0–100 km/h v manj kot 4 s
Končna hitrost: 180 km/h
Mere (D x Š): 3910 x 1884 mm
Teža: 1125 kg
Cena: 297.000 evrov + davki
Čakalna doba: štiri mesece
Black feather
Kaj: materialno pregrešna deska s kolesi
Motor: noge
Pospešek: odvisen od volje
Končna hitrost: odvisna od vztrajnosti
Mere (D x Š): 1060 x 205 mm
Teža: 2950 g
Cena: 480 evrov
Čakalna doba: ko poide 200 kosov, neskončna
Astrolab
Kaj: prihodnost v sončni energiji
Motor: električni, moč 7 kW, 50 Nm
Pospešek: ni podatka
Končna hitrost: 120 km/h
Mere (D x Š): 3800 x 1840 mm
Teža: 280 kg
Cena: neprecenljiva (koncept)
Čakalna doba: večna
Volage
Kaj: fetishev revolucionarni naslednik
Motor: 4 x elektromotorji v kolesih, moč 220 kW, 232 Nm (od 0/min)
Pospešek: 0–100 km/h v manj kot 5 s
Končna hitrost: 150 km/h
Mere (D x Š x V): 3965 x 1949 x 1235 mm
Teža: 1075 kg
Cena: ni znana
Čakalna doba: vsaj do 2012 (začetek proizvodnje)
Eclectic
Kaj: trisedežni elektro-solarni brezmadežnik
Motor: električni, moč 4 kW, 52 Nm
Pospešek: ni podatka
Končna hitrost: 45 km/h
Mere (D x Š x V): 2783 x 1659 x 1679 mm
Teža: 390 kg
Cena: še ni znana
Čakalna doba: v proizvodnji od oktobra 2009
Mitja Reven, foto: Venturi (vir: Playboy)
Novo na Metroplay: Alenka Husič o najlepših spominih, vzgoji hčerk in pestrem preteklem letu