Vinko Kernc: Policijska (ali redarska) logika

12. 2. 2012
Deli
Vinko Kernc

Te dni smo iz šole, kamor hodi moj ta mali, dobili prijazno obvestilo.

»Spoštovani starši, posredujemo pomembno obvestilo. Mestno redarstvo Ljubljana nas je obvestilo in opozorilo, da mora biti v avtomobilu, ki parkira na modri coni, na vidnem mestu parkirna ura ali listič z zapisanim začetkom parkiranja. Mestni redarji bodo na to še posebej pozorni v času akcije Bodi previden od 6. do 12. februarja 2012, ki jo organizira Javna agencija RS za varnost prometa. Akcija je namenjena večji prometni varnosti v Sloveniji. V tej akciji sta opredeljena predvsem dva cilja:
• zmanjšanje števila prometnih esreč, v katerih so udeleženi pešci, ter zmanjšanje teže posledic teh prometnih nesreč
• povečanje uporabe odsevnih teles pešcev, ki so nadpovprečno izpostavljeni tveganjem prometnih nesreč in zmanjšani vidljivosti.

Vodstvo šole«

Verjamem, da sem nekoliko počasne pameti, zato čakam, da mi nekdo razloži, kako lahko kaznovanje (sicer tehnično pravilno) parkiranih avtomobilov zmanjšuje število prometnih nesreč ali kako lahko to pomaga k povečanju uporabe odsevnih teles pešcev ali pa vsaj kako se to vklopi v vsebino akcije s sloganom Bodi previden.

Pred 'našo' šolo v središču Ljubljane je nekaj parkirnih mest označenih z modro barvo in z znakom, ki dovoljuje največ 15 minut parkiranja. Ni posebej označeno, je pa splošno znano in logično, da je namenjeno staršem, ki prihajajo po svoje otroke. Vse za varnost? Hjam, nihče se ne pomuja, ko tam stojijo avtomobili po uro in več v času, ko akcija ne poteka, torej preostalih 194 šolskih dni. Starši, ki jim je prostor namenjen, naj pa parkirajo na pločniku – ker slučajno ravno ni akcije?

Se spomnim nečesa podobnega pred vrtcem, kjer so bila prav tako tri mesta namenjena izključno staršem za krajše parkiranje. V vseh letih sem tam lahko parkiral morda 10-krat (ker so tam redno parkirali nestarši), ampak ko je zapadel sneg, je bilo pa treba počakati na pomlad, da ga je s parkirišč odstranilo sonce. Da potegnem rdečo nit: ta politika kaznovanja očitno ne more služiti kakršnemukoli povečanju varnosti v prometu, kajti če bi nekomu šlo za varnost, bi redno kaznoval voznike, ki parkirnega mesta ne uporabljajo upravičeno, in pozimi bi z njih odkidal sneg.

Potem v bifejih slišiš stereotipne izjave o 'nabiralnih akcijah'. Ampak – kaj pa je potemtakem to drugega?

Vinko Kernc

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol