Vodik rešitev za težke tovornjake? Načrti Nemcev so obetavni

Nemški proizvajalec tovornih vozil Daimler Truck načrtuje izdelavo tovornjaka, ki bi ga poganjal tekoči vodik. Glede na napovedi podjetja bi tovornjak s polnim rezervoarjem lahko prevozil 1000 kilometrov, njegova proizvodnja pa naj bi se začela v drugi polovici tega desetletja.

Vodik rešitev za težke tovornjake? Načrti Nemcev so obetavni (foto: Daimler trucks) Daimler trucks
3. 7. 2022

Podjetje je, kot je pred dnevi poročala nemška tiskovna agencija dpa, že začelo začetne teste, njihov cilj pa je, da bi prve poskusne flote tovornjakov na ceste zapeljale sredi tega desetletja, medtem ko bi se proizvodnja začela kakšno leto pozneje.

Industrija izdelave tovornjakov se namreč sooča s pritiski EU pri doseganju zavezujočih podnebnih ciljev. Novi modeli bodo tako do leta 2025 morali v povprečju proizvajati za 15 odstotkov manj emisij ogljikovega dioksida, do leta 2030 pa vsaj za 30 odstotkov manj, kot so jih med letoma 2019 in 2020. Če proizvajalci ne bodo dosegali teh standardov, jih čakajo visoke globe, je navedla dpa.

Daimler Truck, ki sebe opisuje kot vodilno podjetje za izdelavo gospodarskih vozil in zaposlujejo preko 100.000 ljudi, se je sicer že zavezal prehodu z motorjev na notranje izgorevanje na čistejšo tehnologijo, kot so gorivne celice in baterije.

Do konca tega desetletja podjetje načrtuje, da bo 60 odstotkov prodaje ustvarilo z vozili z ničelnimi emisijami.