Projicirni zaslon, digitalni merilniki, info-zabavni zaslon in zaslon pred sovoznikom. Zdaj pa še ...
Proizvajalcem avtomobilov zmanjkuje prostora za namestitev zaslonov v avtomobile, vendar nemški dobavitelj avtomobilske industrije ZF ponuja rešitev za ta "problem".
Njihov oddelek za pasivno varnost je ugotovil, kako umestiti zaslon v volan prihodnosti. ZF Lifetecov dizajn ohranja zračno blazino, vendar se ta ne sproži več iz sredine volana. Namesto tega se napihne iz zgornjega dela volana. Ta premik je sprostil prostor v sredini volana, kar omogoča namestitev "pametnega telefonskega vmesnika", navajajo pri ZF Lifetec.
Podjetje razmišlja o postavitvi centralnega zaslona ali več zaslonov, občutljivih na dotik. To daje proizvajalcem avtomobilov več svobode pri oblikovanju volana, ne da bi pri tem ogrozili varnost voznika, piše Motor1.
Ekipa za tem projektom pojasnjuje, da ni treba, da zaslon prekriva celotno središča volana, ampak bi lahko šlo za hibridno rešitev, ki združuje zaslon na dotik s fizičnimi kontrolami.
Dajanje inženirjem več prostora za "igro" s središčem volana bi omogočilo namestitev dodatnih senzorjev v avtomobile, opremljene s polavtonomnim sistemom vožnje. Gre za praktično rešitev, ki bi avtomobilu pomagala ugotoviti, ali voznik še vedno posveča pozornost cesti v avtonomnem načinu vožnje, s čimer bi se povečala varnost, navaja ZF Lifetec.
Ob tem pa se postavlja nekaj vprašanj glede varnosti te rešitve. Eno od njih je, ali je mogoče izdelati popolnoma okrogel volan s to tehnologijo ali mora imeti volan raven vrh (kot na fotografiji)? Še pomembneje, kaj se zgodi, če je avtomobil udeležen v prometni nesreči, medtem ko so voznikove roke na položaju 12. ure (na vrhu volana)? Idealno bi bilo sicer, da so vaše roke na 15 do treh ali 10 do dveh.
Razen če niste voznik Formule 1, ki mora prilagajati mnoga nastavitve med dirko, resnično ne potrebujete zaslona na volanu, pa razmišljajo pri portalu Motor1.
Z digitalno instrumentno ploščo, infotainment sistemom, dodatnim zaslonom samo za sovoznika in head-up zaslonom, imamo že dovolj zaslonov v avtomobilu, kajne? Čas je, da vrnete gumbe, ali vsaj preprečite, da bi vse bilo dostopno samo preko zaslonov, še dodajajo pri Motor1. Se strinjate z njimi?
Preberite še: