Evropski velikan skočil na "vlak" samovozečnosti. In tega so se lotili precej po nemško

14. 12. 2025 | Uredništvo
Evropski velikan skočil na "vlak" samovozečnosti. In tega so se lotili precej po nemško (foto: Volkswagen)
Volkswagen

Raziskovalni projekt vodi interdisciplinarna ekipa iz oddelka Volkswagen Group Innovation, v kateri sodelujejo oblikovalci, strokovnjaki za človeške dejavnike, programski inženirji ter strokovnjaki za materiale.

Volkswagen v Wolfsburgu začenja novo testno fazo raziskovalnega vozila Gen.Urban1, s katerim se prvič podaja v avtonomno vožnjo v realnem mestnem prometu. Gre za pomemben korak v razvoju samovozečih vozil, saj projekt ni osredotočen zgolj na tehnologijo, temveč predvsem na doživljanje potnikov v vozilu brez volana in pedalov ter na zahteve, ki jih to prinaša za prihodnje zasnove avtomobilov.

Raziskovalni projekt vodi interdisciplinarna ekipa iz oddelka Volkswagen Group Innovation, v kateri sodelujejo oblikovalci, strokovnjaki za človeške dejavnike, programski inženirji ter strokovnjaki za materiale. Njihova naloga je zbiranje in analiza podatkov o vedenju uporabnikov, interakciji z vozilom in občutku udobja, rezultati pa bodo vplivali na razvoj prihodnjih notranjosti in uporabniške izkušnje (UX) pri različnih znamkah znotraj koncerna.

V središču raziskave so vprašanja, kot so kako ljudje preživljajo čas v samovozečem vozilu, katere digitalne funkcije najbolje podpirajo delo, sprostitev ali zabavo ter kako mora biti zasnovana komunikacija med vozilom in potniki, še posebej pri starejših in otrocih. Ključno vprašanje pa ostaja preprosto: ali se potniki v takšnem vozilu počutijo varno in sproščeno.

Gen.Urban ponuja personalizirano izkušnjo že pred začetkom vožnje. Potniki lahko svoje nastavitve, od temperature v kabini do ambientalne osvetlitve, prilagodijo prek aplikacije ali neposredno v vozilu. Ob vstopu vozilo potnika pozdravi, sedež pa se samodejno nastavi v želeni položaj. Digitalna notranjost se s pomočjo umetne inteligence prilagaja posamezniku, velik sprednji zaslon pa glede na izbrano temo uskladi prikaz informacij, svetlobo in zvok.

Raziskovalno vozilo je zasnovano brez klasičnega volana in pedalov. Testni udeleženec sedi na voznikovem sedežu, medtem ko vloga nadzora pripada posebej usposobljenemu varnostnemu vozniku na sovoznikovem mestu. Ta lahko po potrebi kadar koli poseže v vožnjo s pomočjo posebne nadzorne konzole z igralno palico.

Trenutna testna faza bo trajala več tednov in je sprva namenjena zaposlenim v Volkswagnovi skupini. Testna trasa poteka po mestnem območju Wolfsburga in meri skoraj deset kilometrov. Začne se na parkirišču za obiskovalce ob sedežu podjetja ter vodi mimo industrijskih in stanovanjskih predelov, krožišč, semaforiziranih križišč, gradbišč in prometno obremenjenih cest. Vsaka vožnja traja približno 20 minut, izbrana pot pa je zasnovana tako, da čim bolj realistično ponazori vsakodnevne izzive mestnega prometa.

Vodja Volkswagen Group Innovation, dr. Nikolai Ardey, ob tem poudarja, da tehnologija avtonomne vožnje hitro napreduje, a je dolgoročni uspeh odvisen predvsem od zaupanja uporabnikov. To pa je mogoče doseči le z naravno interakcijo, sproščenim ambientom in inteligentnimi asistenčnimi sistemi, ki se prilagajajo potrebam ljudi. Tehnologija mora služiti človeku – ne obratno, ugotovitve iz projekta Gen.Urban pa bodo dolgoročno koristile celotni skupini Volkswagen.

Pri Stellantisu naj bi razmišljali o slovesu od nekaterih znamk, na spisku predvsem evropske