Presenetljiva poteza koncerna: namesto hladnih oznak za električna vozila bodo prihodnji modeli dobili prava imena s pomenom

20. 5. 2025 | Uredništvo
Presenetljiva poteza koncerna: namesto hladnih oznak za električna vozila bodo prihodnji modeli dobili prava imena s pomenom (foto: Profimedia)
Profimedia

Volkswagen napoveduje veliko spremembo v svoji električni strategiji. Popolnoma bo preimenoval električne modele. 

Po skoraj desetletju uporabe oznake ID za svoja električna vozila bo namreč koncern postopno ukinil to oznake, da bi Volkswagnovi električni modeli postali razumljivejši in bolj prepoznavni širši množici kupcev.

Od leta 2026 dalje bodo prihajajoči električni modeli Volkswagna nosili bolj tradicionalna imena, kot so Polo, Golf ali celo oživljeni Lupo. S tem želi znamka zmanjšati zmedo, ki se je v zadnjih letih pojavljala okoli ID-označevanja modelov, poročajo nemški viri.

Podznamka ID je bila uvedena leta 2017 s konceptom ID.3, prvi serijski model pa je na ceste zapeljal leta 2019. Sledili so mu SUV-ji ID.4, ID.5 in ID.6 (slednji ekskluzivno za Kitajsko), limuzina ID.7 in ikonični električni kombi ID. Buzz. Čeprav so bili sprva načrtovani še manjši modeli, kot sta ID.2 in ID.1, se zdaj strategija očitno obrača v bolj klasično smer.

To sta najbolj varna občina in mesto v Sloveniji

Martin Sander, član uprave Volkswagna, je v intervjuju za Auto und Wirtschaft dejal, da bo nova generacija električnih vozil spet dobila "prava imena". "Modeli, kot sta koncept ID.2all in ID. Every1, v serijski izvedbi ne bodo nosili teh imen," je potrdil.

Pričakovati je, da bo ID.2, katerega prihod je predviden za leto 2026, morda prevzel ime Polo, medtem ko bi ID.1 lahko zaživel kot nova generacija modelov, kot so Fox, Lupo ali Up!.

Obenem se pripravljata tudi električni Golf in kompaktni SUV T-Roc na električni pogon. Zelo verjetno je, da bodo v prihodnjih letih elektrifikacijo dočakali tudi modeli, kot sta Passat in Tiguan – kar pa Volkswagnu prinaša izziv: kako jasno ločiti električne modele od še vedno obstoječih različic z motorji na notranje izgorevanje?

Sander ostaja optimističen. Poudarja, da povpraševanje po električnih modelih ostaja visoko – ID.3 naj bi bil trenutno med najbolje prodajanimi modeli v ponudbi, ID.7 pa v Evropi celo prehiteva Passata. Prav tako ima ID. Buzz pomembno vlogo v ZDA, kjer postaja eden najbolj prepoznavnih modelov znamke.

Volkswagen pa ne cilja le na tehnično preobrazbo, temveč tudi na cenovno dostopnost. Serijska različica ID.2all naj bi imela vstopno ceno okoli 25.000 evrov, medtem ko bo ID.Every1, predviden za leto 2027, še bolj dostopen – za okoli 20.000 evrov. To bo mogoče zaradi nižjih stroškov baterij in naprednejših proizvodnih metod, ki naj bi omogočile dobičkonosnost že od začetka.

Čeprav na kitajskem trgu vlada izjemna cenovna konkurenca, kjer lokalni proizvajalci pogosto lansirajo nove električne modele s precejšnjimi popusti, VW ostaja osredotočen na dolgoročno strategijo. "Ne tekmujemo za hiter tržni delež, temveč gradimo temelje za trajnostno rast," je zaključil Sander.

S tem korakom Volkswagen jasno sporoča, da želi električno prihodnost približati množicam – in to z imeni, ki jih poznajo in jim zaupajo že desetletja.

Volkswagnove tovarne očitno dobivajo nove lastnike, ki pa so kar pričakovani. A marsikomu bodo šli v nos …