Volkswagen obrača ploščo glede Golfa. Te različice očitno še nekaj časa ne bo

14. 9. 2025 | Gregor Žvab
Volkswagen obrača ploščo glede Golfa. Te različice očitno še nekaj časa ne bo (foto: Volkswagen)
Volkswagen

Zatika se namreč pri prenovi tovarne, kjer naj bi ga proizvajali.

Volkswagen se sooča z novim udarcem pri prehodu na električno mobilnost. Zagon električnega Golfa bo zamaknjen za približno devet mesecev, saj se je načrtovana prenova tovarne v Wolfsburgu zataknila zaradi proračunskih omejitev, poročajo viri blizu podjetja.

Nemški velikan je želel Wolfsburg preoblikovati v središče za proizvodnjo električnih modelov nove generacije, a visoki stroški uvedbe nove proizvodne tehnologije pomenijo, da bo investicija prestavljena v prihodnja leta. Posledično se zamikajo tudi načrti za selitev proizvodnje obstoječega bencinskega Golfa v Mehiko in vpliv je čutiti celo pri prihajajočem električnem T-Rocu.

Varčevalni ukrepi in pritisk konkurence

Lani dogovorjena reorganizacija med upravo in sindikati je predvidevala, da bi Golfa z letom 2027 preselili v Mehiko, Wolfsburg pa bi dobil nove električne modele. Ukrep naj bi prinesel približno štiri milijarde evrov letnih prihrankov, kar je za VW ključno v času upada prodaje na Kitajskem in počasnejše rasti povpraševanja po električnih vozilih v Evropi.

Legendarna meteorologinja: "Morda smo preveč arogantni"

Toda zamik električnega Golfa, ki je bil sprva načrtovan za leto 2029, pomeni dodatno priložnost za kitajske proizvajalce, predvsem BYD, da še bolj utrdijo svoj položaj na evropskem trgu. Kitajci so uspešno izkoristili vrzel v ponudbi cenovno dostopnejših električnih vozil, s katerimi evropski proizvajalci zaradi višjih stroškov proizvodnje še vedno težko konkurirajo.

Volkswagen obrača ploščo glede Golfa. Te različice očitno še nekaj časa ne bo
Volkswagen

Volkswagen stavi na električne modele za 25.000 evrov

VW svoj odgovor vidi v štirih vstopnih električnih modelih, ki bodo na ceste zapeljali od leta 2026 dalje. Ti naj bi stali okoli 25.000 evrov, konceptne različice pa so že predstavili na avtomobilskem salonu IAA v Münchnu.

Medtem se razmere v Wolfsburgu dodatno zapletajo. Po navedbah zaposlenih proizvodne linije pestijo tehnične napake in okvare opreme, zaradi katerih bi lahko izpadlo več tisoč vozil tedensko do konca leta. Napetosti med delavci so velike, saj so jih v zadnjih mesecih premeščali celo na nočne in vikend izmene, da bi dohajali povpraševanje.

Volkswagen trenutno pripravlja proračunski načrt za obdobje 2026–2030, v katerem bo razporedil približno 160 milijard evrov investicij. Del tega denarja bi lahko namenili prav reševanju težav v Wolfsburgu, a usoda ključnih projektov – med njimi tudi električnega Golfa – ostaja negotova.

Uradno: v trikraki zvezdi ne bo bavarskih motorjev