Še pred svojo uradno predstavitvijo je novi jubilejni Golf GTI Edition 50 dosegel rekord – postal je najhitrejši Golf v zgodovini.
Sicer gre bolj za osebni mejnik kot za absolutni rekord, vendar je za različico, predstavljeno v poklon petdesetletnici modela, pomemben dosežek.
Legendarno nemško stezo Nürburgring Nordschleife je Golf GTI Edition 50 prevozil v 7 minutah in 46,13 sekunde, kar je več kot sekundo hitreje od Golf R 20 Years Edition ter več kot tri sekunde hitreje od prejšnje generacije Golf GTI Clubsport S.
A GTI Edition 50 je v resnici še hitrejši, saj je čas postavil na daljši konfiguraciji steze, dolgi 20,8 kilometra, medtem ko so bili prejšnji časi doseženi na krajšem, 20,6-kilometrskem odseku, ki izpušča 200 metrov ravnine pri nekdanji startno-ciljni črti. Na tej krajši različici je posebna izdaja dosegla še boljši čas: 7 minut in 41,27 sekunde.
Kljub temu, da je GTI Edition 50 zdaj najhitrejši Golf na Nürburgringu, pa še vedno zaostaja za trenutno najhitrejšim serijskim avtomobilom s sprednjim pogonom – Hondo Civic Type R, ki je s časom 7:44,88 na celotni stezi še vedno na vrhu, a se zaradi zaostrenih okoljskih predpisov poslavlja z evropskega trga.
Volkswagen bo GTI Edition 50 uradno predstavil 20. junija, njegov rekordni krog pa je bil odpeljan s prototipnim vozilom, zelo blizu serijske različice, opremljenim z izbirnim Performance paketom. Ta vključuje lažja kovana platišča, pol-dirkaške pnevmatike Bridgestone Potenza Race in nekaj nedoločenih izboljšav na podvozju.
Edini Volkswagnov model, ki bi lahko izzval GTI Edition 50, je Golf R Clubsport, če bo sploh kdaj predstavljen. Vendar pa ostaja Volkswagen ID.R najhitrejši avtomobil znamke vseh časov na Nürburgringu – z osupljivim časom 6 minut in 5 sekund, ki ga zaenkrat ni mogoče doseči z nobenim cestnim vozilom iz Wolfsburga.