Proizvodnja legendarnega in večnega modela dramatično padla – danes jih proizvajajo kar 75 % manj kot pred desetletjem. Kaj se je zgodilo?

9. 6. 2025 | Uredništvo

Volkswagnov ikonični model Golf, ki se je premierno pojavil leta 1974 in postal najbolj množično proizvedeno vozilo te znamke z več kot 37 milijoni izdelanih primerkov, se sooča z občutnim padcem proizvodnje in priljubljenosti.

V desetletju od leta 2015, ko je Volkswagen izdelal več kot milijon Golfov letno, se je proizvodnja zmanjšala za kar tri četrtine. Za leto 2025 je predvidena proizvodnja zgolj 250.000 vozil.

Zaradi tega se pri Volkswagnu pripravljajo na pomembne organizacijske spremembe – proizvodnjo bencinskih različic modela Golf nameravajo iz Wolfsburga preseliti v tovarno v mehiški Puebli. Selitev je predvidena za leto 2027, s čimer bi lahko sprostili kapacitete v nemški tovarni, kjer trenutno izdelujejo modele Tiguan in Touran.

Padanje povpraševanja po Golfu je posledica več dejavnikov. Med glavnimi razlogi so kritike na račun uporabniške izkušnje osme generacije, kot so težave s programsko opremo, slabša notranja kakovost v primerjavi s predhodniki in kontroverzna odločitev o odpravi fizičnih gumbov. Kupci so se pritoževali tudi nad uporabo drsnih ploščic in kapacitivnih stikal.

Poleg tega se avtomobilski trg vse bolj nagiba k SUV-jem in križancem. Golfov sorodnik T-Roc, ki sodi v to kategorijo, je na evropskem trgu skorajda izenačen po prodaji, dodatno pa k priljubljenosti modela T-Roc prispeva tudi njegova kabrioletska različica.

Zasegli skoraj 4 tone kokaina: tihotapci droge so imeli podrobno izdelan načrt
Proizvodnja legendarnega in večnega modela dramatično padla – danes jih proizvajajo kar 75 % manj kot pred desetletjem. Kaj se je zgodilo?
Volkswagen

Volkswagen že pripravlja naslednjo generacijo Golfa, ki bo temeljila na električni platformi SSP in bo v proizvodnjo najverjetneje zapeljala konec desetletja. Novi električni Golf naj bi se izdeloval prav v Wolfsburgu, kjer bo družbo dobil tudi električni T-Roc.

V ozadju se dogajajo tudi širše kadrovske spremembe. Podjetje načrtuje zmanjšanje števila zaposlenih v Nemčiji za 35.000 do leta 2030, pri čemer naj bi več kot 20.000 delavcev to že sprejelo. Hkrati se bo letna proizvodnja v nemških tovarnah zmanjšala za približno 700.000 vozil.

Golf bo torej ostal pomemben del Volkswagnove zgodbe, a v precej drugačni obliki in z novimi strateškimi premiki, ki nakazujejo spremembe v celotnem avtomobilskem sektorju. 

Japonski mikro avtomobil napada evropske tekmece, predvsem pa je cenejši

Novo na Metroplay: V Nogometni šoli Mura ne vzgajajo le nogometašev – temveč mlade posameznike, ki na igrišču in izven njega rastejo v odgovorne, srčne in vztrajne osebnosti. Vsak trening, vsak poraz in vsaka zmaga je del poti, kjer se otroci učijo discipline, sodelovanja in spoštovanja.