Najprej je bil LT, kasneje je postal Crafter, ves čas pa je pri vseh, ki potrebujejo prostor, nepogrešljiv.
V aprilu mineva natanko pol stoletja, odkar je bil v Berlinu predstavljen Volkswagen LT, gospodarsko vozilo, ki je nadgradilo ponudbo Volkswagna med klasičnim Bullijem in težkimi tovornjaki. Model LT je ob svojem prihodu leta 1974 zapolnil pomembno vrzel v ponudbi in prinesel novo raven prostornosti, vsestranskosti in udobja v razredu 2,8 do 3,5 tone.
Od LT do Crafterja: pol stoletja evolucije
Volkswagen LT – kar pomeni »Lasten-Transporter« – je bil odgovor na potrebe trga po večjem dostavniku, ki bi bil zmogljivejši od Bullija, a še vedno okreten in uporaben v mestnem okolju. Na voljo je bil v več različicah, vključno s kombijem, šasijo, dvokabinsko različico in potniškim modelom. Z novo kabinsko zasnovo z motorjem nameščenim spredaj med sedežema, je LT omogočil izjemno učinkovit izkoristek prostora.
Prvo generacijo LT je poganjal bodisi bencinski 2,0-litrski motor iz Audija 100 bodisi 2,7-litrski dizelski motor Perkins, kasneje pa so sledili Volkswagnovi lastni šestvaljniki, tudi izjemno tih 2,4-litrski dizel, ki ga je uporabljal celo Volvo.
Skozi desetletja je LT doživel številne tehnične in oblikovne posodobitve:
- 1983: turbo dizel z 102 KM in nov bencinski šestvaljnik
- 1985: možnost štirikolesnega pogona in LT 55 s 5,6-tonskim GVW
- 1993: prenova z novo masko in izboljšanim dizelskim motorjem
Zaradi kakovosti in zanesljivosti je LT postal tudi priljubljena osnova za avtodome – med njimi izstopa model Volkswagen Florida, predstavljen leta 1988.
Leta 1996 je prišel LT2, plod sodelovanja z Mercedes-Benzom
Nova generacija je bila bistveno sodobnejša, z boljšim dostopom, naprednejšo ergonomijo in preizkušenimi TDI motorji. Najzmogljivejša različica z 2,8-litrskim dizlom je razvijala 158 KM in 331 Nm navora – rekord v segmentu. Do zaključka proizvodnje leta 2006 je Volkswagen izdelal skoraj 340.000 primerkov.
2006: začetek dobe Crafterja
Naslednik LT je dobil novo ime in identiteto: Crafter, ki simbolizira vsestranskega pomočnika pri vsakodnevnih delovnih nalogah. Najbolj spektakularna različica je bila gotovo Crafter 4MOTION s pogonom Achleitner, ki je dokazal svojo zmogljivost na Rallyju Dakar leta 2012.
Do leta 2016 je bilo prodanih več kot 480.000 vozil Crafter.
2016: nova generacija Crafterja, prvič povsem v lastni režiji oddelka GV
Druga generacija Crafterja je bila razvita znotraj Volkswagnove divizije za gospodarska vozila, proizvodnja pa poteka v novem obratu na Poljskem. Pri razvoju so sodelovali tudi uporabniki, kar je pripeljalo do enega najbolj vsestranskih vozil v segmentu.
Crafter zdaj ponuja pogon na sprednja, zadnja ali vsa štiri kolesa, prostornino do 18,4 m³ in skupno maso do 5,5 tone. Zasnovan je za udobje, varnost in funkcionalnost. Že ob lansiranju je prejel naziv Gospodarsko vozilo leta 2017, leto kasneje pa so ponudbo razširili še z električnim modelom e-Crafter in avtodomom Grand California.
2024: najnovejši Crafter – digitalno, varno in uporabniku prijazno
V letu 2024 je Crafter dobil osveženo notranjost z digitalnimi instrumenti, novim 10,3- ali 12,9-palčnim zaslonom na dotik, glasovnim upravljanjem s podporo umetne inteligence ChatGPT in prenovljenimi upravljalniki, električna parkirna zavora je zamenjala klasično ročno.
Med dodatno opremo izstopa sistem Travel Assist, ki vključuje tudi Emergency Assist. Kljub številnim posodobitvam so cene ostale primerljive s prejšnjo generacijo, kar je še en dokaz Volkswagnove zavezanosti uporabnikom.
Skoraj 500.000 Crafterjev druge generacije že na cestah
S skoraj pol milijona proizvedenih vozil do konca leta 2024 ostaja Crafter ena od ključnih sil v segmentu lahkih gospodarskih vozil. Z več kot 50-letno dediščino, ki se je začela z LT, Volkswagen tudi danes ponuja zanesljivega in prilagodljivega delovnega partnerja.