Volkswagen je svojim zaposlenim v Wolfsburgu razkril prihajajoči model ID1, cenovno dostopen električni avtomobil, ki bo leta 2027 prišel na evropski trg.
S predvideno začetno ceno okoli 20.000 evrov bo ID1 najcenejši model v Volkswagnovi družini ID električnih vozil. Z njim želi Volkswagen ponuditi cenovno ugoden, kakovosten in hkrati donosen električni avtomobil, prilagojen evropskemu trgu, je ob predstavitvi zaposlenim povedal Thomas Schäfer, izvršni direktor znamke Volkswagen.
ID1 bo konkuriral ugodnim električnim avtomobilom kitajskih in korejskih proizvajalcev, pa tudi evropskim tekmecem, kot je Renault Twingo E-Tech ali prihajajoči Dacia Spring druge generacije. Model bo prvič javno predstavljen v začetku marca 2025, serijska različica pa naj bi na ceste zapeljala čez dve leti.
Volkswagen v projekt vstopa samostojno
Sprva je Volkswagen razmišljal o sodelovanju z Renaultom, a je kasneje sklenil, da bo razvoj izvedel sam, saj bo tako lažje obvladoval stroške in zagotovil večji delež lokalne proizvodnje v Evropi.
To odločitev so pozdravili tudi nemški sindikati, ki so bili kritični do možnosti sodelovanja s francoskim konkurentom. Daniela Cavallo, glavna predstavnica sindikata IG Metall pri Volkswagnu, je vodstvo obtožila, da bi s tem preveč popustilo Renaultu in njegovi cenovno ugodni podznamki Dacia.
Najprej prihaja večji ID2
Volkswagen bo pred modelom ID1 na trg najprej poslal ID2, kompaktni električni avtomobil, ki bo stal približno 25.000 evrov. ID2 bo temeljil na MEB-platformi, njegov razvoj pa bo potekal v sklopu sodelovanja Volkswagna, Škode in Cupre. Proizvodnja modelov ID2, Škoda Epiq in Cupra Raval bo potekala v Španiji.
Še ni potrjeno, ali bo tudi ID1 uporabljal isto platformo, prav tako ni znano, kje ga bo Volkswagen proizvajal.
Wolfsburg ostaja središče za električne modele
Predstavitev modela ID1 je imela tudi simbolni pomen za Volkswagnove zaposlene v Wolfsburgu, saj je podjetje v preteklih mesecih vodilo intenzivne pogovore s sindikati o stroškovnih rezih in prestrukturiranju proizvodnje.
Decembra lani so dosegli dogovor o 15-milijardnem paketu varčevalnih ukrepov, ki vključuje zmanjšanje proizvodne zmogljivosti za 700.000 vozil ter postopno zmanjšanje 35.000 delovnih mest v Nemčiji do leta 2030.
Volkswagen je ob tem napovedal, da bo tovarna v Wolfsburgu ostala osrednja lokacija za prihodnjo generacijo električnih modelov kompaktnega razreda. V tem obratu bodo izdelovali tudi električno različico Golfa in električni T-Cross, ki bosta skupaj predstavljala več kot 500.000 vozil letno.
Konec proizvodnje klasičnega Golfa v Nemčiji
V sklopu dogovora s sindikati se Volkswagen poslavlja od proizvodnje bencinskega in dizelskega Golfa v Wolfsburgu. Model se bo preselil v Mehiko, kjer bo potekala izdelava zadnje generacije klasičnega Golfa.
Volkswagen se tako vse bolj osredotoča na elektrifikacijo svoje ponudbe, pri čemer želi z modelom ID1 omogočiti dostopno električno mobilnost širšemu krogu evropskih kupcev.
Novo na Metroplay: Tilen Artač o tem, zakaj je bilo težko imitirati Roberta Goloba in kako v resnici nastane vrhunska imitacija