V soboto je z mesta predsednika nadzornega sveta koncerna Volkswagen AG nenadoma odstopil Ferdinand Piëch,dolgoletna gonilna sila koncernske rasti med tri največje proizvajalce avtomobilov na svetu.
Do odločitve je prišlo potem, ko je Piëch kot poraženec izšel iz spora glede imenovanja predsednika uprave Volkswagna Martina Winterkorna, ki ga je menda hotel nadomestiti s Porschejevim direktorjem Matthiasom Muellerjem. To sicer ne bi bilo nič posebno novega, saj je že pred tem pogosto odstranil managerje, s katerimi je prišel navzkriž, med njimi tudi njegovega naslednika na položaju direktorja Volkswagna in Winterkornovega predhodnika Bernda Pischetsriederja. Tokrat mu ni uspelo, saj so delavski zastopniki, predstavniki Spodnje Saške in celo njegov bratranec Wolfgang Porsche v nadzornem svetu trdno podprli Winterkorna. Ker je bilo s tem povsem omajano zaupanje med Piëchom in nadzornim svetom, je v soboto odstopil in svoj mandat prekinil dve leti pred iztekom pogodbe.
Volkswagen se bo kljub temu moral soočiti z nekaterimi kritikami, ki jih je izpostavil Piëch, kot je denimo pomanjkanje nizkocenovnega modela v Volkswagnovi ponudbi. Piëch je sicer vodenje Volkswagna prevzel leta 1993, ko je bila znamka v hudi krizi in beležila izgubo dobre milijarde evrov. V devetih letih direktorovanja Volkswagnu in dvanajstih letih na čelu Volkswagnovega koncerna mu je s strogim vodenjem uspelo izgubo spremeniti v 2,9-milijardni dobiček in podjetje razširiti v holding z 12 znamkami, ki v 118 tovarnah v 31 državah izdelujejo vse od gospodarnih majhnih avtomobilov do velikih tovornjakov in zaposlujejo okrog 600 tisoč ljudi. V njegovem času je Volkswagen med drugim kupil tudi razkošne znamke Bugatti, Bentley in Lamborghini, ter uspešno integriral Škodo in Seat. Eno Piëchovih manj slavnih poglavij v Volkswagnu je po drugi strani bila steklena manufaktura v Dresdnu, v kateri je nastajala nasedla admiralska ladja Phaeton.
Njegovo življenje je bilo z avtomobilsko industrijo povezano že od samega začetka. Leta 1937 se je namreč rodil kot vnuk slovitega konstruktorja Ferdinanda Porscheja in sin njegove hčerke Luise. Kariero v avtomobilskem svetu je pred 51 leti začel pri "družinskem" Porscheju, kjer je razvijal Porsche 906 in vse dirkalnike do Porscheja 917, leta 1972 pa je odšel v Audi, kjer je bil odgovoren za razvoj Audijev 80 in 100 ter štirikolesnega Audija Quattra. Leta 1993 je napredoval na položaj direktorja Volkswagna in orkestriral njegov vzpon med največje avtomobilske tovarne sveta. V osebnem življenju ima sicer dvanajst otrok s štirimi ženami, med njegove največje strasti pa menda sodijo tehnike japonskega bojevanja v drugi svetovni vojni ter velika avtomobilska zbirka.
Piëchov odhod vsekakor pomeni konec razburljivega obdobja v Volkswagnovi zgodovini, saj ga je v dveh desetletjih vodil kot nekakšen osebni fevd in imel v rokah tudi večino ključnih odločitev, pa naj so bile te dobre ali ne. Za njegovega naslednika nekako velja Martin Winterkorn z Matthiasom Muellerjem kot svojim naslednikom v Volkswagnu, a to ni gotovo, saj bo Piëch preko 51-odstotnega deleža, ki ga ima v Volkswagnovem koncernu klan Porsche-Piëch, vsekakor lahko vplival na nadaljnje poteze avtomobilskega velikana. PIëchov naslednik bi lahko bil tudi njegov bratranec Wolfgang Porsche, ki izhaja iz številčno močnejšega dela klana, med potencialnimi kandidati pa se omenja tudi bivši BMW-jev in Fordov manager ter trenutni direktor Continentala Wolfgang Reitzle.