Vsi pa se strinjajo, da bodo pogajanja še dolga in zahtevna.
Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je ob začetku pogajanj o kolektivni pogodbi s predstavniki sindikata IG Metall zavrnil zahteve po zvišanju plač in vnovič opozoril na potrebne reze stroškov. Ob tem so delavski predstavniki ostali brez konkretnejših pojasnil vodstva o napovedanih morebitnih odpuščanjih in zaprtju tovarn.
Preberite še:
"Namesto stroškovnih bremen potrebujemo znižanje stroškov. Za to bo potreben tudi prispevek zaposlenih," je po koncu tri ure trajajočih pogajanj po poročanju nemške tiskovne agencije dpa povedal glavni pogajalec vodstva podjetja Arne Meiswinkel.
"Skupaj moramo prestrukturirati naše podjetje. Situacija je resna. Naloga zdaj je najti izvedljive rešitve," je še poudaril Meiswinkel.
Sindikat IG Metall, ki zastopa velik del zaposlenih v Volkswagnu, izjave podjetja razume kot grožnjo znižanja plač delavcem.
IG Metall je ob začetku pogajanj o kolektivni pogodbi v luči nedavno doseženega dobička Volkswagnove matične družbe in izplačila visokih dividend delničarjem podal zahtevo za sedemodstotno zvišanje plač zaposlenim v Volkswagnu in v celotni nemški avtomobilski industriji. "Zaprtje tovarn in množično odpuščanje za nas ne pride v poštev," je dejal glavni pogajalec za IG Metall v zvezni deželi Spodnja Saška Thorsten Gröger.
Od vodstva podjetja so zahtevali tudi konkretne podrobnosti napovedanih varčevalnih ukrepov, vključno s tem, katere tovarne v Nemčiji bi lahko zaprli in koliko delovnih mest bi lahko bilo ob tem ogroženih, a ostali praznih rok. "Doslej smo bili v temi. S strahom ne zgradiš prihodnosti - s strahom uničiš prihodnost," je ocenil Gröger.
Pogajanja o kolektivni pogodbi so bila prvotno načrtovana za konec oktobra, a so jih prestavili, po tem ko je Volkswagen v začetku meseca napovedal zaostritev varčevalnih ukrepov. V ospredju pogovorov bo poleg sindikalne zahteve o zvišanjih plač tudi zagotavljanje varnosti zaposlitve. Volkswagen je namreč na začetku meseca odpovedal dolgoletni dogovor z delavci o varnosti zaposlitve in opozoril, da ne more izključiti možnosti množičnih odpuščanj ali zaprtja tovarn.
Današnja poganja so pospremili tudi protesti več tisoč zaposlenih pred stavbo v Hannovru, v kateri so potekala pogajanja. Kot je napovedal Gröger, so v sindikatu, če bo to potrebno, pripravljeni tudi na scenarij, da jih bo več "deset tisoč stalo pred tovarniškimi vrati in na območjih Volkswagnovih obratov".
"S podjetjem smo šele na začetku spora, ki bo težak," še poudaril in dodal, da lahko do stavke pride kadar koli po 1. decembru.
Volkswagen je v začetku meseca sporočil, da bo moral poseči po drastičnih spremembah, če želi ostati konkurenčen, in da razmišlja o zaprtju obratov v Nemčiji. Podjetje še nikoli ni zaprlo tovarne v Nemčiji in od leta 1988 tudi ni zaprlo nobene tovarne drugod po svetu.
Napoved je osupnila zaposlene in povečala zaskrbljenost glede stanja avtomobilske industrije, ki velja za paradnega konja nemškega gospodarstva. Nemški avtomobilski sektor se spopada z visokimi stroški, povečano kitajsko konkurenco in šibkim povpraševanjem po električnih vozilih.
Novo na Metroplay: Peter Prevc iskreno o težkih trenutkih kariere in o očetovstvu | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem