Volkswagen pa ni edini, ki se za prvo vgradnjo poslužuje kitajskih pnevmatik.
Ko je Volkswagen predstavil najnovejšo generacijo modela Tiguan, si verjetno ni mislil, da bo največ razprav sprožila prav izbira pnevmatik. Kupec, ki bo za vozilo odštel skoraj 40.000 evrov, namreč iz tovarne odpelje avtomobil, obut v kitajske pnevmatike Linglong, poroča nemški Auto Bild.
Na družbenih omrežjih se je hitro vnela razprava, potem ko je eden od nemških trgovcev VW na LinkedInu sarkastično pripomnil, da na avtomobilu tega cenovnega razreda »ne pričakuješ poceni gum«. Čeprav je bil zapis kasneje izbrisan, je povzročil veliko zanimanja in tudi precej kritik. Saga se vleče sicer že celo poletje, a prah, vsaj v Nemčiji, se še ni polegel.
Pnevmatike prestale stroge teste
Podjetje Linglong, ki ima sedež na Kitajskem in od leta 2024 tudi tovarno v Srbiji, je na očitke odgovorilo, da se »popolnoma zavezuje kakovosti, zanesljivosti in varnosti«. Poudarili so, da sodelovanje z Volkswagnom poteka že več let in da vse njihove pnevmatike za prvo vgradnjo prestanejo enake stroge teste kot izdelki uveljavljenih evropskih proizvajalcev – od zavorne poti in obnašanja pri akvaplaningu do vzdržljivosti in kotalnega upora.
Volkswagen torej z izbiro kitajskega dobavitelja ni prekršil nobenih standardov. A vprašanje ostaja: ali takšna odločitev dolgoročno vpliva na ugled znamke in pričakovanja kupcev v višjem cenovnem razredu?
Linglong v testih: napredek, a še vedno pomanjkljivosti
Čeprav je Linglong med 20 največjimi proizvajalci pnevmatik na svetu, testi specializiranih revij kažejo precej mešane rezultate.
- Letne pnevmatike 2025 so se na suhi podlagi odrezale dobro, a izgubile točke pri vzdržljivosti in kotalnem uporu.
- Zimske in celoletne pnevmatike pogosto dobijo solidne ocene na suhi cesti, vendar zaostajajo pri snegu in na mokrih površinah.
- Pri vzdržljivosti se rezultati še vedno gibljejo v povprečju oziroma pod njim.
Skratka, Linglong ni več popoln anonimnež, saj pnevmatike na nekaterih področjih že dosegajo evropsko konkurenco. A razlike v zmogljivosti – predvsem pri varnosti v zahtevnih razmerah – ostajajo opazne.
Volkswagen s Tiguanom ni edini, ki se je odločil za kitajske pnevmatike – na primer Fiat 500e iz tovarne prav tako pride s tovarniškimi gumami Linglong. A razprava, ki se je vnela ob najavi, kaže, da se evropski kupci še vedno zadržano odzivajo na povezovanje prestižnih znamk z manj znanimi proizvajalci iz Azije.
Novo na Metroplay: Tina Deu: “V Centru Rog na vsakem koraku srečaš zanimive ljudi!”