Slovo velikana - še en kultni avtomobil bo končal svojo življenjsko pot

17. 10. 2025 | Gregor Žvab

Volkswagen Touareg je bil za znamko bolj pomemben, kot se je zdelo na prvi pogled.

Po več kot dveh desetletjih bo Volkswagen Touareg, eden najprepoznavnejših športnih terencev znamke, počasi zapustil proizvodne linije. Nemški proizvajalec bo konec dobe motorjev z notranjim zgorevanjem obeležil s posebno izdajo Touareg Final Edition, ki bo na voljo za naročila do marca 2026. Cena osnovnega modela bo znašala 75.025 evrov, prve dobave pa so predvidene v drugi polovici prihodnjega leta.

Touareg, ki je bil prvič predstavljen leta 2002, je bil za Volkswagen pomemben prehod v premijski razred, kjer se je znamka želela kosati z uveljavljenimi tekmeci. Od začetka proizvodnje je bilo v treh generacijah prodanih več kot 1,2 milijona vozil, Touareg pa je bil dolgo časa največji in najbolj tehnološko napreden model znamke.

Volkswagen Touareg Final Edition
Volkswagen

Značilnosti končne izdaje

Posebna izdaja Final Edition prinaša nekaj kozmetičnih sprememb, s katerimi se Touareg poslavlja v nekoliko bolj sveži podobi. Na zadnjih vratih je lasersko vgraviran napis “Final Edition”, enaka oznaka pa je tudi vtisnjena v usnjeno prestavni ročici. Izvedbe Elegance in višje bodo serijsko opremljene z večbarvno ambientalno osvetlitvijo, dodatno osvetlitev pa bodo dobili tudi pragovi in okrasne letve v notranjosti.

Najdete vsiljivca? Fotografija iz Dalmacije nasmejala splet: "Koliko konjev ima?"

S tem se simbolno zaključuje obdobje Touarega z motorji z notranjim zgorevanjem, saj bo prihodnji veliki SUV znamke najverjetneje že popolnoma električen.

Volkswagen Touareg Final Edition
Volkswagen

Tri generacije, en cilj

Prva generacija (2002–2009) je s tehnologijami, kot sta zračno vzmetenje in elektromehanska stabilizacija, pokazala, da lahko Volkswagen ponudi tudi resnega tekmeca v višjem SUV-razredu. Vrh ponudbe je predstavljal V10 TDI z močjo 230 kilovatov (313 KM) in 750 Nm navora, kar je bilo za tisti čas izjemno.

Druga generacija (2010–2018) je prinesla prvi Volkswagnov hibridni pogon, Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid, z močjo 279 kilovatov (380 KM) in porabo okoli 8,2 litra na 100 kilometrov. Z več udobja in novimi asistenčnimi sistemi se je Touareg še bolj približal premijski konkurenci.

Volkswagen Touareg Final Edition
Volkswagen

Tretja generacija (od 2018 naprej) je prinesla bolj dinamično obliko, več aluminija v konstrukciji in digitalizirano notranjost z velikim zaslonom Innovision Cockpit. Najzmogljivejša različica danes ostaja Touareg R eHybrid z močjo tristo štirideset kilovatov (462 KM) in največjo hitrostjo 250 km/h.

Zgodovinski trenutki in rekordi

Touareg se je v svoji zgodovini pojavljal tudi v precej nenavadnih vlogah. Leta 2006 je različica V10 TDI s serijskim motorjem uspela vleči Boeing 747, težak 155 ton, po letališki stezi. Z različico Race Touareg je Volkswagen. trikrat zapored zmagal na reliju Dakar (2009–2011), kar mu je prineslo veliko prepoznavnost tudi v motošportnem svetu.

Volkswagen Touareg Final Edition
Volkswagen

Manj znan, a pomemben mejnik je dosegel tudi prototip Touareg Stanley, ki je leta 2005 zmagal na ameriškem tekmovanju DARPA Grand Challenge in postal eno prvih samovozečih vozil na svetu.

Leta 2011 je Touareg V6 TDI postavil še rekord na poti Panamericana – skoraj 23.000 kilometrov od Ognjene zemlje do Aljaske je prevozil v manj kot 12 dneh.

Volkswagen Touareg Final Edition
Volkswagen

Zaključek nekega obdobja

Z izdajo Touarega Final Edition se zaključuje pomembno poglavje v zgodovini Volkswagna. SUV, ki je nekoč predstavljal tehnološki vrh znamke, danes simbolično zapira vrata obdobja dizelskih in bencinskih motorjev. Njegov naslednik bo moral to zapuščino prenesti v električno prihodnost – v času, ko se avtomobilska industrija hitro spreminja.

Touareg tako ostaja vozilo, ki je v dveh desetletjih pomagalo Volkswagnu zgraditi podobo tehnološko napredne in globalno usmerjene znamke, a hkrati tudi opomnik, kako hitro se konča obdobje, ki je nekoč pomenilo vrhunec avtomobilskega inženiringa.

Avtomobili še nikoli niso bili dražji. Glavni krivec za to pa je očiten ...