Po letu 2003 so Volkswagna Transporterja prvič temeljiteje prenovili. Poleg sveže zunanje oblike so mu pritaknili še sodobnejšo notranjost in predvsem posodobili motorno paleto. A ker ohranja mere modela iz leta 2003, mu pri Volkswagnu niso hoteli podeliti šestice v poimenovanju generacije. To najverjetneje čaka naslednika.
Zunaj boste novinca prepoznali po novih lučeh in drugačnem pokrovu motorja, novi znački in izrazitejši maski ter sprednjem odbijaču, novih meglenkah s funkcijo smerno prilagodljivih žarometov, 17-palčnih gumah (v boljših različicah celo 18-palčna! ), novih zunanjih vzvratnih ogledalih z vgrajeno anteno in svežih barvnih odtenkih.
V notranjosti bodo mojstre razvajali nova instrumentna plošča, drugačen volanski obroč, udobnejše upravljanje klimatske naprave in radia ter novo oblazinjenje.
Še največ novosti se skriva med tehniko. Šasija prenese 3, 2 tone, stabilnostni ESP je serijski, motorji TDI so povsem predelani in so lahko povezani celo s sedemstopenjskim menjalnikom DSG (ki prenese 600 Nm navora! ) in novo generacijo štirikolesnega pogona 4Motion (poimenovan tudi Haldex 4).
1, 9-litrski štirivaljni TDI in 2, 5-litrski petvaljni TDI je zamenjal dvolitrski štirivaljnik (62 kW, 75 kW, 103 kW in 132 kW), pri bencinskih bratih pa so ukinili 3, 2-litrskega (173 kW), dvolitrskega (85 kW) pa bo zamenjal podoben agregat z isto močjo, vendar z manjšim izpustom (EU5 namesto EU4).
Vsi dizelski motorji, torej z enim turbopuhalom s spremenljivo geometrijo (različna je le elektronsko podpora, ki zagotavlja 62, 75 in 103 kW) ali dvojnim turbopuhalom s spremenljivo geometrijo (132 kW), imajo serijsko filter trdih delcev.
Možnosti različnih kombinacij je res veliko, saj poleg osnovnih različic (furgon, kombi, Caravelle, kesonar, dvojna kabina, šasija in tako imenovana 'vlečna glava') ponujajo še dve medosni razdalji, tri različne višine strehe (kombi in furgon), štiri različne nosilnosti in pet prostornin tovornega prostora. Primerno za vsakega mojstra, skratka.
Transporterja v obleki kombija si lahko omislite za drobnoprodajno ceno od 22.690 do 39.952 evrov, furgona od 21.281 do 36.197 evrov, Multivana od 29.355 do 54.810 evrov, Caravelle pa od 27.920 do 47.806 evrov.
Povezave:
AM test (2006): Volkswagen Transporter 1.9 TDI
AM test (2009): Volkswagen Transporter Kombi
AM test (2009): Volkswagen California Beach
AM, foto: tovarna
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?