Evropska proizvodnja stoji. Po Stellantisu tovarne "ugaša" tudi ta koncern

26. 9. 2025 | Gregor Žvab
Evropska proizvodnja stoji. Po Stellantisu tovarne "ugaša" tudi ta koncern (foto: Profimedia)
Profimedia

Tudi v primeru Volkswagna ne gre le za eno, temveč za več tovarn, ki bodo začasno zaustavljene.

Volkswagen se sooča z ohlajanjem povpraševanja po električnih vozilih, zato bo moral začasno zmanjšati proizvodne zmogljivosti v dveh svojih nemških tovarnah.

V tovarni v Zwickau, kjer nastaja Audi Q4 e-tron, bo proizvodnja ustavljena za en teden od 6. oktobra naprej. Razlog je šibkejše povpraševanje, pri čemer model dodatno obremenjujejo ameriške carine ter prizadevanja Nemčije, da omili načrtovano prepoved prodaje novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem v EU.

Podobne težave pestijo tudi obrat v Emdnu, kjer izdelujejo Volkswagnova modela ID.4 in ID.7. Tam so že skrajšali delovni čas, po poročanju nemških medijev pa bodo proizvodne linije v prihodnjih tednih za več dni povsem ustavljene.

Gre za tovarni, ki izdelujeta izključno električna vozila in sta zato še posebej izpostavljeni nihajočemu povpraševanju po baterijskih modelih. Čeprav Volkswagen v Evropi beleži rast prodaje električnih avtomobilov, ta poteka počasneje od pričakovanj, kar ustvarja presežne kapacitete v proizvodnji.

Vsi uporabljamo WD-40, malokdo pa ve, kaj pomeni njegovo ime. Veste vi?

Obe tovarni sta bili vključeni tudi v lanskoletni obsežni reorganizacijski načrt Volkswagna, v sklopu katerega so se sindikati in vodstvo dogovorili za postopno zmanjšanje stroškov ter ukinitev 35.000 delovnih mest do konca desetletja. Kljub temu dogovoru pa naj bi bili delovna mesta v Zwickauu in Emdnu varna, vsaj za zdaj, saj zaprtja tovarn niso predvidena.

Volkswagen tako ni osamljen v svojih težavah – tudi Stellantis je moral letos začasno zapreti več svojih evropskih obratov, prav tako zaradi upada povpraševanja po električnih vozilih.

Ameriške carine za evropske avtomobile potrjene. Zdaj je tudi jasno, kdaj bodo stopile v veljavo