50 let Golf GTI je bilo potrebno obeležiti na poseben način. Na srečo Volkswagen pri tem ni pozabil na Slovenijo.
Volkswagen se pripravlja na pomemben jubilej – prihodnje leto bo minilo 50 let od rojstva legendarnega Golfa GTI, avtomobila, ki je od leta 1976 postal sinonim za vozni užitek in dostopno športnost. Ob tej priložnosti bo znamka ponudila posebno različico, Golf GTI Edition 50, ki se z nekaj tehničnimi izboljšavami in vizualnimi posebnostmi uvršča na vrh družine GTI.
Pod pokrovom ostaja znani 2,0-litrski štirivaljnik TSI, ki zdaj razvije 239 kilovatov (325 KM) in 420 Nm navora. S tem Edition 50 presega moč dosedanjega GTI Clubporta za 18 kilovatov (25 KM). Pospešek do 100 km/h traja 5,3 sekunde, končna hitrost pa znaša 270 km/h – torej gre za najhitrejši serijski Golf GTI do zdaj.
Podvozje ostaja tehnično podobno kot pri drugih izvedbah – s sprednjo MacPhersonovo premo in večvodilno zadnjo osjo, a je avto nižji za 15 milimetrov, serijsko pa prinaša še nastavljivo uravnavanje podvozja DCC ter 19-palčna platišča Queenstown.
Več dinamike z dodatnim paketom GTI Performance Edition 50
Tisti, ki si želijo še več športnosti, bodo lahko izbrali paket GTI Performance Edition 50. Ta prinaša 19-palčna kovana platišča Warmenau, poldirkaške pnevmatike Bridgestone Potenza Race, izpušni sistem R-Performance iz titana in še dodatno znižano podvozje. Z manjšanjem mase za približno 30 kilogramov in povečanjem sprednjega nagiba koles na –2 stopinji sta se izboljšala oprijem in vodljivost.
S kombinacijo teh nadgradenj je Volkswagnov testni voznik Benjamin Leuchter na znamenitem Nürburgringu postavil rekordni čas 7:46,13 minute, najhitrejši krog, ki ga je kadarkoli prevozil serijski Golf.
Oblikovne posebnosti in značilni detajli
Notranjost različice Edition 50 ohranja klasičen značaj GTI-ja, a z nekaj jubilejnimi poudarki. Športni sedeži z značilnim karirastim vzorcem, rdečimi pasovi in detajli v temno zeleni barvi se navezujejo na zgodovino modela, volan pa ima poseben logotip 50 let GTI in prestavni ročici za 7-stopenjski samodejni menjalnik DSG.
Zunanjost dopolnjujejo črna streha, črni pokrovi ogledal, temnejši zaključki izpušnih cevi in oznake GTI-50. Barvna paleta obsega klasično belo, adularno sivo, grenadilovo črno ter ekskluzivni temno močvirnato zeleno in tornado rdečo.
Med serijsko opremo spadajo tudi matrični LED-žarometi IQ.Light in zatemnjena stekla, ki prispevajo k nekoliko bolj agresivnemu videzu.
Tudi za slovenske kupce
Predprodaja Golfa GTI Edition 50 se bo v Sloveniji začela novembra, prve dobave pa so pričakovane v začetku leta 2026. Cena še ni znana, a bo po pričakovanjih višja od trenutnega Golfa GTI Clubsport.
Po pol stoletja razvoja GTI ostaja zvest svojemu bistvu: kompakten, hiter in vozniško prepričljiv avtomobil, ki še naprej gradi ugled ene najbolj prepoznavnih kratic v avtomobilizmu.



