Volkswagen ID.Polo: poceni a ne cenen

15. 12. 2025 | Uredništvo

Pri Volkswagnu so se očitno naučili dovolj, da so glede nove generacije majhnega električnega avtomobila zelo optimistični.

Volkswagen je prvič podrobneje razkril prihajajoči električni ID Polo, model, s katerim želi znamka narediti odločilen preboj med cenovno dostopna električna vozila. Cilj je jasen: električni avtomobil s ceno okoli 25.000 evrov, ki ne bo deloval kot kompromis, temveč kot polnopraven nadomestek klasičnega Pola.

Nemci so pri ID Polu ubrali povsem drugačno pot kot pri prvi generaciji električnih modelov družine ID. Nova zasnova prinaša lažji in cenejši pogonski sklop, hkrati pa več notranjega prostora in boljšo izrabo mer. Po besedah Volkswagna je bil vsak sestavni del razvit z mislijo na zniževanje stroškov, ne da bi pri tem trpela uporabnost vozila.

Volkswagen ID.Polo
Volkswagen

Če bo projekt uspešen, bo to prvi Volkswagnov električni model, ki bo resnično konkurenčen v razredu množičnih avtomobilov, brez zanašanja na subvencije.

Vrnitev znanih imen

Pomemben del strategije je tudi poimenovanje. Volkswagen je napovedal združitev imen za modele z motorji z notranjim zgorevanjem in električne avtomobile, pri čemer bo ID Polo prvi v tej novi logiki. S tem se znamka odmika od izključno numeričnih oznak, uvedenih leta 2018, in se vrača k imenom, ki jih kupci že desetletja dobro poznajo.

Kam bodo Slovenci letos potovali za novo leto?

Pri Volkswagnu menijo, da se kupci v nepregledni ponudbi električnih vozil lažje odločajo za znane modele. Polo je v Evropi že več kot 50 let eden najbolje prodajanih avtomobilov, kar naj bi električni različici dalo dodatno težo.

Volkswagen ID.Polo
Volkswagen

Tehnološka osnova za cenejše električne avtomobile

Srce ID Pola predstavlja nov spredaj nameščen električni pogon APP290, razvit povsem na novo in ne kot pomanjšana različica večjih modelov. Manjše število sestavnih delov, nižja masa in preprostejša izdelava naj bi bistveno znižali proizvodne stroške. Zaradi sprednjega pogona je več prostora tako v potniški kabini kot v prtljažniku.

Pod dnom je nameščena baterija z enotnimi celicami PowerCo, izdelana po principu cell-to-pack, brez klasičnih modulov. Takšna zasnova naj bi bila približno 10 odstotkov energijsko gostejša in hkrati cenejša za proizvodnjo. Z večjo, 52 kWh zmogljivo baterijo Volkswagen napoveduje do 450 kilometrov dosega, hitro polnjenje pa naj bi omogočilo polnjenje od 10 do 80 odstotkov v približno 23 minutah.

Volkswagen ID.Polo
Volkswagen

Po navedbah proizvajalca nova arhitektura pomeni manj delov, hitrejšo montažo in nižje materialne stroške, kar je ključno v cenovnem razredu, kjer šteje vsak evro.

Volkswagen poudarja, da ID Polo ne bo deloval kot »poceni« električni avtomobil. Nižje težišče, izboljšano vzmetenje in optimizirana aerodinamika naj bi prinesli boljše vozne lastnosti in večjo učinkovitost brez pretirano velikih in dragih baterij. Prav takšni detajli naj bi omogočili konkurenčen doseg in udobje ob zmerni ceni.

Volkswagen ID.Polo
Volkswagen

Ključen model za prihodnost znamke

Evropski trg električnih vozil je pod vse večjim pritiskom cenovno agresivnih kitajskih proizvajalcev, hkrati pa tudi Renault z obuditvijo modela 5 cilja na čustva kupcev. Za Volkswagen ID Polo ni zgolj še en nov model, temveč preizkus, ali lahko znamka ponovno prevzame vodilno vlogo v razredu dostopnih avtomobilov.

Če bo serijski ID Polo izpolnil tehnične obljube, bi lahko postal osnova za prihodnje cenovno dostopne električne Volkswagne in pomemben korak k cenovni izenačitvi električnih in klasičnih avtomobilov. Za največjega evropskega proizvajalca avtomobilov je to ena najpomembnejših stav zadnjih let.

Vozniki te znamke bodo pri policistih največkrat iskali izgovore