Volvo: 450 'konjev' iz dveh litrov!

Pri Volvu so združili dvolitrski bencinski štirivaljnik in tri turbinske polnilnike. Rezultat: 450 'konjev'.

8. 10. 2014

Volvov dvolitrski turbobencinec je že obstajal v različici s 320 'konji', a Dr. Peter Mertens, šef razvoja pravi, da so že ob predstavitvi tega visokozmogljivega motorja iz družine Drive-E vedeli, da zgodbe še ni konec. Pri razvoju motorja so sodelovali še AVL, Denso in Volvo Polestar Racing, do končnega rezultata pa so prišli tako, da so štirivaljniku dodali dva velika turbinska polnilnika, ki delujeta vzporedno (vsak za par valjev). Če taka polnilnika poganjajo le izpušni plini, je posledica velika turbo luknja, saj morajo izpušni plini, ki jih je pri nizkih vrtljajih malo, premagati veliko vztrajnost velikih turbinskih polnilnikov. Težavo so pri Volvu rešili s tretjo turbino. To poganja elektromotor, stisnjen zrak iz nje pa ne potuje v valje, temveč pomaga čim hitreje zavrteti 'delovna' turbopolnilnika.

"Morda zveni čudno, a tak konceptni motor je zelo pomemben za serijske avtomobile. Dokazuje namreč, da manjšanje prostornine še ne pomeni, da vozniku ne more biti na voljo veliko moči. In ker so motorji manjši in lažji, jim lahko dodamo hibridno tehnologijo in tako še zmanjšamo porabo," je jasen Dr. Mertens.